štvrtok 3. augusta 2017

Knižné prírastky - JÚL 2017

Takmer celý júl ste o mne nepočuli. Ozvala som sa len niekoľkorát, aj to len cez facebook, poprípade ste si mohli všimnúť fotky na Instagrame. Opäť raz som bola na letnej škole v Poľsku, tentokrát v mestečku Siedlce, ktoré je približne hodinku a pol od Varšavy. Poviem vám, že to bolo úžasné dobrodružstvo, kde som spoznala obrovské množstvo skvelých ľudí, ktorí ma inšpirovali a veľa naučili (napríklad takú azbuku). Celý kurz som zakončila certifikátom C1, čiže okrem zábavy, športu a kultúry to bolo aj dosť výuky. Ale teraz poďme ku knihám, ktorých tu mám naozaj požehnane.  

Môžeme začať recenznými výtlačkami, ktoré som si doma našla dva. Jeden z Ikaru a jeden zo Slovartu, obom veľmi pekne ďakujem. Ikar mi zaslal novú knihu Jennifer Niven - Vesmír na pleciach. Od tejto autorky som ešte nič nečítala, hoci vlastním obe jej knihe, uvidíme čo na ňu poviem. Potom tu mám štvrté pokračovanie Trónu zo skla - Kráľovná v tieňoch, na ktoré sa neviem dočkať, no ešte pred ním si chcem nanovo prečítať tretí diel. Keď som sa vrátila domov z Poľska, kamarátka ma prekvapila knihou a to je Záhrada smrti od Henniga Mankella. Už som ju prečítala, no priznám sa, že ma moc neoslovil autorov štýl a kniha nie je práve mojou šálkou kávy. Zaujal ma však koniec, čiže až taká tragédia to nebola. 

Teraz sa presunieme na najzásadnejšiu kôpku a to knihy z Poľska. Mnohé som si kúpila, ale hneď tri som dostala, takže to nie je také strašné. Začala by som knihou Sońka od Ignacego Karpowicza, na ktorú ma nalákala poľská booktuberka CzytamSobie. Potom pri stánku s knihami narazila na Katyň: Post mortem. Dosť sa zaujímam o históriu a poľská mi príde veľmi zaujímavá, hoci aj dosť brutálna. Scény z katyňského lesa sú jedny z najhorších, ale tejto knihe som nevedela odolať. Potom sme s kamarátkami objavili skvelé kníhkupectvo, kde bola naozaj milá pani a keďže som tam bola dvakrát, vždy mi dala zľavu, čo bolo od nej naozaj zlaté. Kúpila som tam Biografiu Ryszarda Kapuścińského, Sonety Krymskie od Adama Mickiewicza a zbierku Novele od Henryka Sienkiewicza. 

Keď sme boli na výlete v Sandomieri (Sandomierz), našli sme malé lokálne kníhkupectvo, ktoré nás celkom oslovilo. Ja som si chcela niečo vziať na cestu domov, lebo v smere tam som takmer dočítala Dziewczyny z powstania. Tak som našla poviedku Katarynka od Bolesława Prusa a v akcii bola kniha Diane Ducret - Kobiety diktatorów 2 (jednotku som tiež chcela, ale nezmestila by sa mi). Nasledoval výlet do Varšavy, ktorý bol cielený na suveníry a knihy. Mesto sme už mali pobehané, tak sme len nazreli do pár uličiek a hľadali sme čo sme chceli. Tak sme objavili kníhkupectvo s lacnými knihami Dedalus, kde sme našli poklady. Ja som si odniesla 6 kníh a som nadšená. Prvou je Ciemny las, dráma Andrzeja Stasiuka, ktorú som prečítala na ceste domov. Potom to je kniha Reporterka: Rozmowy z Hanną Krall. Pôvodne som si chcela priniesť jednu z jej najznámejších kníh Zdążyć przed Panem Bogiem, ktorá je ale všade vypredaná. Potom ma zaujali Warszawskie wersety Michała Sufina. Ďalšiu knihu Bolesława Prusa, ktorú som kúpila je Placówka, ktorá ma stále 1 zloté, čo je 25 centov. Zaujala ma tiež kniha Okrążanie ciszy od Agnieszky Górskej. Poslednej knihou z tohto kníhkupectve je reportáž Åsne Seierstad Księgarz z Kabulu. Po návrate do Siedlec som si kúpila ešte dve knihy - Dziady od Adama Mickiewicza (veta Co to będzie, Co to będzie? bola typická pre mojich kamarátov a tak som sa rozhodla kúpiť si ju ako pamiatku). Potom som náhodou pri nákupe jedla narazila na Ocean na końcu drogi od Neila Gaimana za minimálnu cenu, to som tam nemohla nechať.

Posledné tri knihy sú tie, ktoré som dostala. Pri exkurzii do knižnice sme dostali audioknihy a ku mne sa dostal Ken Follett - Zima świata. Na literatúre nás učiteľ chcel obdarovať, keď sme vedeli odpoveď na jeho otázku a tak sa ku mne dostala kniha Zakładnicy od Witold Zalewskiego. Ešte z jednej knihy sa ku mne dostal Almanach literárnej skupiny Witraż - W korytarzach codzienności, takže uvidíme čo to bude.

To sú moje prírastky za júl. Mňa zaujíma, čo pribudlo vám, takže mi určite dajte vedieť ;)

2 komentáre:

  1. To je teda pekná kôpka :) Mne tento mesiac pribudlo 7 nových kníh.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jéé to je naozaj hromada kníh, gratulujem :D Kráľovnú v tieňoch som akurát začala čítať a som zvedavá aký bude tento diel :-)

    OdpovedaťOdstrániť