utorok 6. júna 2017

Humbook 2017 - Festival kníh, ktoré hýbu svetom


Vy neviete čo je HUMBOOK?
Tak mi dovoľte vám ho predstaviť. 

Humbook je prvý literárny festival pre čitateľov YA literatúry. Prvý ročník sa konal minulý rok v Prahe a zožal obrovský úspech. Okrem českých (a možno aj nejakých slovenských) knihomoľov či spisovateľov sa ho zúčastnili aj tí zahraniční autori ako Christopher Paolini, Ruta Sepetys či Natalja Ščerba. Ak vám nestačí toto krátke predstavenie, odporúčam vám pozrieť si zostrih minuloročného Humbooku. 

Tiež vás asi zaujíma, prečo vám rozprávam o festivale literatúry pre mladých, hoci primárne čítam niečo úplne iné. Po prvé young adult navždy zostane v mojom srdci, keďže sa pravidelne nechám zlákať nejakou knihou mojich obľúbených autoriek ako napríklad Sarah J. Mass. A po druhé, keďže spoločnosť Albatros Media chcela spraviť tohtoročný Humbook ešte lepší, zaujímavejší a hlavne väčší, oslovila aj nás slovenských blogerov. Tak som sa aj ja stala ambasádorkou Humbooku, z čoho mám nesmiernu radosť. 

Určite vás zaujíma, čo Humbook ponúkne tento rok. Hneď vám poviem, že bude určite výborný, lebo organizátori pozvali skvelých autorov a tiež pripravili mnoho iných vecí, o ktorých sa dozviete neskôr. Avšak určite ste už zachytili, že sa naň chystajú zahraničné autorky Jenny Han, ktorá napísala knihu Všem klukům, ktoré jsem milovala (Všetkým chalanom, ktorých som milovala), A. G. Howard, ktorá stvorila Šepotání či Joelle Charbonneau, autorky Univerzity výjimačných. Okrem týchto dám, príde aj Vilma Kadlečková, autorka českého fantasy Mycelium či Ivana Peroutková, ktorej najnovší román Francouzská jízda nedávno vyšiel v CooBoo. Keďže Albatros chce nadviazať dobré vzťahy aj s inými vydavateľstvami, oslovili Argo a spomínanú Vilmu Kadlečkovú, ktorej obľúbená séria vyšla práve tam. 

        


Ja som na Humbooku ešte nebola, ale to čo som našla na Internete vyzerá veeeľmi zaujímavo. Avšak všetko sa dá zlepšiť. Keďže okrem besied počas celého festivalu beží aj sprievodný program, ja mám  pár návrhov ako ho zlepšiť. 
1. Knižný zraz - My blogeri sa radi stretávame, tak prečo tak neurobiť aj vrámci Humbooku a oživiť tak česko-slovenské vzťahy;
2. Beseda s vydavateľmi a blogermi - prečo by editorov, redaktorov či korektorov nemohli vyspovedať práve blogeri a tak by sme sa dozvedeli všetko stojí za vznikom knihy. 

Ak by vás práve tieto informácie navnadili na tento festival a chceli by ste sa ho zúčastniť, určite nám dajte vedieť na facebookovej udalosti, ktorú nájdete v tomto odkaze
Náš festival sa bude konať 7. októbra (říjen) 2017 v pražskej MeetFactory
Dúfam, že sa tam stretneme!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára