nedeľa 16. apríla 2017

RECENZIA: Marja Holecyová - Korene hriechu

Autor: Marja Holecyová
Názov: Korene hriechov
Počet strán: 440
Hodnotenie na Goodreads: 4.5

Dvorná dáma baronesy Kataríny Ostrižičovej, Loriana, sa narodila ako obyčajná dcéra kuchárky Janka. Na prianie mladej šľachtičnej sa z nej stala vzdelaná mladá dáma, ktorá ju všade sprevádza. Spoločne si zvykli na život v Beluši, kde Loriana spoznáva kňaza Daniela, ktorý ju zasväcuje do tajov bylinkárstva a liečiteľstva. Panstvo však napadnú obávaní bratia Podmanický, Ján a Rafael, z ktorých sa stali lúpežní rytieri, ktorí spolu so svojimi hrdlorezmi rabujú uhorské zámky. Loriana sa dostala do rúk týchto násilníkov, no zachránil ju tajomný rytier Štefan. V celej svojej dievčenskej naivite sa doňho zamilovala a venovala mu všetko čo mohla. O niekoľko rokov zisťuje ako sa mýlila. No predsa len túžba si ju omotala okolo prsta a nechce sa vzdať svojej lásky. No to môže veľmi rýchlo viesť k hriechu...

Marju Holecyovú registrujem ako autorku už niekoľko rokov. V roku 2010 publikovala prvý diel úspešnej fantasy série Mariotovi dediči, ktorá ma v tom čase veľmi uchvátila. Rovnako aj nasledujúce tri pokračovania. Samozrejme dodávam, že je veľká škoda, že už nie sú dostupné. Koreňmi hriechov ma však autorka veľmi prekvapila. O vydaní som vedela už dlhšie a tak som sa rozhodla po knihe siahnuť. Marja spracovala historickú tému a príbeh zasadila do prostredia Uhorska 16. storočia. Musím uznať, že sa ich ujala majstrovsky. Veľmi sa mi páči jej štýl, jej lexika a tiež spôsob ako príbeh vyrozprávala. Je to kniha ktorá má 400 strán, čiže je dosť dlhá a myslím, že tento príbeh by síce mohol byť spracovaný v kratšom prevedení, no tak by stratil svoje čaro. Ja som si tento román veľmi užila, vlastne nemám tejto knihe čo vytknúť, pretože to bolo príjemné oddychové čítanie.

Veľmi pozitívne vnímam aj postavy, ktorých príbehy sa mi páčili. Postavy Jána a Rafaela Podmanických sú historicky podložené. Naozaj boli lúpežnými rytiermi, ktorí drancovali Uhorsko. Rafael bol veľmi racionálne zmýšľajúci človek, ktorého charakter nebol najlepší, ale predsa len sa mi páčil. Páčilo sa mi, že nebol namyslený chlap s kopou peňazí, ktorý si môže robiť čo chce. Jeho o pätnásť rokov starší brat Ján bol veľmi skazený a poznačený výchovou. Jeho postavu bolo treba pochopiť. Jeho zámer čitateľ pochopí až na konci a zistí, že je to výborne prepracovaná postava. Baronesa Katarína bola plaché dievča, ktoré mi veľmi nesedelo. Podľa mňa bola veľmi ustráchaná, nevedela sa prejaviť a často si zvolila zlé rozhodnutia. Loriana, teda Janka, však bola hrdinka, ktorá sa mi veľmi páčila. Bola veľmi odvážna, milá, inteligentná osoba, ktorá si išla za svojim cieľom a chránila svojich blízkych. Postavy sa autorke naozaj podarili, myslím že pri nich zvládla aj otázku histórie, keďže pôsobili naozaj vierohodne.

Korene hriechu hodnotím ako výborne spracovanú knihu, ktorá si ma naozaj získala. Autorkina kreativita naozaj silno pracovala, keďže stvorila skvelý príbeh. Príbeh bol veľmi akčný, zamotaný a výborne gradoval. Myslím, že táto kniha zaujme aj milovníkov histórie, ale zároveň aj tých, ktorí majú radi zamotané romantické príbehy. Rada by som vyzdvihla autorkin štýl, ktorý považujem za veľmi podarený a od čias Mariotovych dedičov sa naozaj vycibril. Pre mňa to bola skvelá kniha, ktorá sa mi naozaj páčila a môžem ju odporučiť ďalej. Dúfam, že autorka v blízkom čase napíše rovnako dobrú knihu ako Korene hriechu, ktoré si svojich čitateľov určite nájdu a verím, že ich aj ohúria.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorke a spoločnosti Albatros.