utorok, 4. apríla 2017

Mesačná chvastačka - MAREC 2017

Marec - mesiac knihy. Tretí mesiac v roku sa vždy nesie pod týmto podtitulom. Hneď na úvod sa priznám, že sa mi podarilo dosť prečítať 18 kníh, z ktorých hneď niekoľko bolo do školy. Boli tam básne, zbierky poézie, poviedky, romány atď. Celkom slušné spektrum. Marec sa tiež niesol v zmysle kultúry, ale o tom potom. Pribudlo mi tiež dosť kníh, z ktorých mám nesmiernu radosť. A keďže ich je celkom dosť (tiež 18), poďme na to!

Začnem štyrmi recenznými výtlačkami. Minulý týždeň mi prišli hneď dva kúsky. Prvým z nich je Grafitové dievča od Miroslavy Varáčkovej ako špeciálny recenzný výtlačok. Knihu som prečítala a zrecenzovala celkom rýchlo (teda na mňa), recenziu nájdete na blogu. Vychádza 12. apríla. Ďalšou je Apolónov pád: Utajené orákulum od Ricka Riordana, ktorej sa neviem dočkať. Tento týždeň ma doma čakal prírastok z Ikaru a to Poviedky o Rusku od Dmitrija Glukhovského, ktorú práve čítam. Posledným  recenzným výtlačok je Niečo viac od Patricka Nessa, ktorú som si vyzdvihla na bratislavskej besede a zároveň ju mám podpísanú, čo si nesmierne cením. Za recenzné výtlačky ďakujem vydavateľstvám. Tiež som dve knihy dostala. Začiatkom mesiaca mi kamarátka Dida povedala, že napísala a vydala knihu. Ja som samozrejme hneď musela vedieť akú a ona mi ju venovala. Je to krátka zbierka básní Tetovanie na srdci, ktorú len tak nezoženiete, no pre mňa má o to väčšiu hodnotu. Tiež ste možno zaregistrovali, že vydavateľstvo Absynt oslavovalo dva roky a ja som im v ich udalosti na Facebooku zapriala, za čo sa ma rozhodli odmeniť a prišla mi kniha Kolymské denníky od Jaceka Huga-Badera. 


A teraz si dáme kategóriu "nepúšťajte ma do antikvariátu, kníhkupectva... vlastne nikam". Začneme takto, nemala by som liezť do antikvariátu a to hlavne takého, kde majú celú miestnosť plnú kníh po 0,50€. Vojna a mier III, IV od Tolstoja z roku 1930 som tam nechať nemohla. Potom som tam objavila knihu Lord Jim od Josepha Conrada. Tento autor sa so mnou celkom vlečie, takže určite ho budem musieť počas štúdia na výške prečítať. Preto išiel so mnou. Poslednou knihou z prvého nákupu je Budapest do Babel, čo je zbierka poézie maďarskej autorky Ágnes Lehóczky preložená do angličtiny. Potom som tam s kamarátkou zavítala ešte raz a doniesla som si Bičianku z doliny a Tatarkov román Prvý a druhý úder. Neskôr som bola v Panta Rhei a kúpila som si Heart of Darkness od Josepha Conrada, ktorú aktuálne čítam v poľštine. Potom sme si s kamarátkou objednali poéziu v edícii z OZ Slniečkovo a to Neprítomnosť od Szymborskej a Do neba povedala od Billyho Childisha. Posledné dve sú Hrbáč I a II, ktoré som kúpila od Mati, ktorá ich predávala a ja som sa rozhodla ich zachrániť. 

Toto sú moje prírastky, z ktorých sa veľmi teším. Čo pribudlo vám?

2 komentáre:

  1. Takže teba bavia starinky? Pardon, klasika 😁 To by si si u nás v knižnici prišla na svoje medzi vyradenými knihami 😁 Je niečo čo hľadáš? Lebo ma tu čaká asi 5000 titulov na vyradie 🤔

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dada! Vieš koľko toho ja zháňam? :D Však ma poznáš :D
      Napíšem ti :D
      Ďakujem za komentár :)

      Odstrániť