RECENZIA: Rick Riordan - Prastarý meč

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Magnus Chase and the Sword of Summer
Počet strán: 496
Séria: Magnus Chase and the gods of Asgard
Hodnotenie na Goodreads: 4.26

Magnus Chase má len šestnásť rokov, no už je z neho bezdomovec spávajúci na ulici. No za svoj krátky život si prežil viac než hociktorý dospelý. V deň jeho šestnástich narodenín ho nehľadá len jeho strýko, ale aj niečo oveľa horšie. Na svoje narodeniny sa postaví zoči-voči smrti a svoj boj prehrá, no jeho dobrodružstvá nekončia (no veď aký by to bol hrdina). Ocitá sa vo Valhale, kde ho za svoju hrdinskú smrť doviedla valkýra. Zistí, že má opäť šancu žiť, no jeho domov už je inde. Zároveň sa dozvie, že je poloboh a jedine on môže nájsť prastarý Meč leta a ochrániť ho pred zlom. So svojimi novými priateľmi sa preto Magnus vyberá na výpravu. Jeho úlohou je pokúsiť sa oddialiť Ragnarok a ochrániť Meč leta pred silami zla, podarí sa mu to?

Rick Riordan je pre mňa pomaly legendárny autor. Čítala som od neho už trinásť kníh a táto je tou štrnástou. Keď vo svojich knihách spracoval grécku, rímsku a egyptskú mytológiu, zostala som nadšená. Na Magnusa Chasa som sa veľmi tešila, lebo tá nórska ma baví tiež. Čiže si viete predstaviť ako som sa tešila, keď Rick oznámil, že píše knihu s touto tematikou. Magnus sa ku mne dostal dosť skoro v podobe arcu, ktorý som tak nejako neprečítala, lebo jednoducho nebola chuť alebo čas. Keď však konečne vyšlo slovenské vydanie, nemohla som odolať. A určite som urobila dobre, lebo táto kniha sa mi páčila. Aj keď bola slabšie než Riordanove predchádzajúce. Keďže bola dosť dlhá (čo mne ako knihomoľovi neprekáža), prišla mi trošku rozťahaná. Bolo tam veľa akcie, jednoducho dej sa posúval na rôzne miesta a občas som sa strácala. Možno by neuškodilo to trošku skrátiť, ale každý si musí spraviť vlastný názor. Ja som si knihu užila až na túto nevýhodu.

Magnus bol úžasná postava, výborne rozpracovaná a hlavne veľmi vtipná. A zároveň má meno po jednej z mojich najobľúbenejších postáv vôbec. Jeho príbeh sa veľmi posunul. Z obyčajného smrteľníka sa stal hrdina. Jeho rozprávanie ma veľmi bavilo, už len z toho dôvodu, že príbeh bol písaný z jeho pohľadu. Čiže akoby sa čitateľovi prihováral samotný Magnus, ktorý vtipne a pravdivo rozprával čo sa mu prihodilo. Veľmi sa mi páčilo prostredia Valhaly, kde má čitateľ možnosť spoznať množstvo nových postáv, teda hrdinov či valkýry. Taká Sam bola úžasná postava, ktorá bola inteligentná, odvážna a veľmi zaujímavá. Čitateľ má možnosť spoznať prostredie, z ktorého pochádza, čo je myslím veľmi zaujímavé. Ďalej v knihe stretnete niekoľkých severských bohov, na ktorých sa zaručene pobavíte, lebo Riordan ich spracoval ako vždy výborne.

Magnus Chase a Prastarý meč je výborný úvod do novej série Ricka Riordana. Mne sa táto kniha veľmi páčila, hoci to mohlo byť aj lepšie. Našla som tu niekoľko slabších scén a kniha mi prišla mierne natiahnutá. Ale bavila som sa, lebo Riordan nezaprel svoj typický humor a mnoho scén bolo vyslovene smiešnych. Čo bolo pre mňa prekvapením bolo to, že sa tam objavili aj postavy, ktoré už ako verná čitateľka Riordanových kníh poznám. Tento fakt ma veľmi potešil a bolo to super. Takže ak mám zhrnúť túto knihu, bola naozaj výborná a bavila som sa aj napriek menším nedostatkom. Určite sa teším na pokračovanie, ktoré má názov Magnus Chase and the Hammer of Thor, ktoré  v angličtine nedávno vyšlo a v českom preklade vyjde v júni.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment