RECENZIA: Richard Skolek - Moudré z nebe

Autor: Richard Skolek
Názov: Moudré z nebe
Vydavateľstvo: Backstage Books
Počet strán: 98
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Každý z nás bol dieťaťom a každý z nás svoje detstvo prežil inak. Richard Skolek napísal knihu Moudré z nebe ako denníček chlapca určený pre dospelých. Tým chlapcom je práve autorove detské ja, kde rozpráva svoje detské zážitky. Hlavným hrdinom je teda samotný autor, ktorý rozpráva príhody z detstva, no nerobí to len tak obyčajne. Tieto príhody čitateľa veľmi pobavia a sú naozaj humorné. Je to akoby denníček malého chlapca, ktorého akoby štval celý svet, škola, rodičia atď Preto je to písané veľmi jednoducho, žiadna zložitá próza, len milé zápisky obyčajného chlapca.

Pred niečo vyše mesiacom ma oslovil Richard Skolek, či nemám záujem prečítať si a zrecenzovať jeho knižku Moudré z nebe, ktorá nedávno vyšla v druhej verzii spolu s novými ilustráciami. Najprv som chcela odmietnuť, pretože som sa nejako necítila na knihu, o ktorej som ešte nepočula. Keď som si však o nej prečítala niekoľko kladných recenzii a v prvom rade anotáciu, súhlasila som.  A dobre som urobila. Moudré z nebe sa totiž číta jedna radosť. Je to totiž veľmi útla knižka, ktorá na ani nie sto stranách skrýva naozaj úžasné myšlienky malého chlapca, ktoré vás určite nebudú nudiť. Nie je to niečo, čoby som si naozaj potrebovala prečítať, no páčilo sa mi s akou ľahkosťou sa to číta. Bolo veľmi príjemné, oddychové a jednoduché čítanie. Dejovo to je veľmi plytké, ale veľmi zaujímavé a hlavne vtipné. Keďže je to to písané formou denníkových zápiskov, zážitky sa odohrávajú v rozpätí niekoľkých rokov.

Hlavným hrdinom tejto knižky je teda sám autor, teda malý Ríša. Tento hrdina vás naozaj rozosmeje, lebo určite v ňom nájdete svoje detské ja. Sú to vlastne akoby zážitky z detstva či už s rodinou alebo zo školy, čo ma veľmi bavilo. Veľmi sa mi páčila postava jeho strýka Budlibáka, ktorý mal veľmi špecifický pohľad na svet a oproti ostatným "nudným" dospelým, bol jednoducho super. Nie je to stopercentná kniha, ale myslím, že svojich čitateľov si nájde. Ja som sa bavila a myslím, že som ju čítala v správnom čase. Nenáročný čitateľ si ju určite užije, ten náročný môže mať výhrady, ale určite pobaví každého. Za mňa je to kniha, ktorá neurazí a skôr zaujme. Čítanie som si užila a Moudré z nebe vrelo odporúčam.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem autorovi.