RECENZIA: Aleksandra Mizielińska & Daniel Mizieliński - Mapy

Autori: Aleksandra Mizielińska & Daniel Mizieliński
Originálny názov: Mapy
Počet strán: 120
Rok vydania: 2016
Hodnotenie na Goodreads: 4.58
Hodnotenie: 10/5

V nádhernej knihe Máp od Daniela a Aleksandry Mizielińských nájdete 46 ilustrovaných máp doplnených zaujímavosťami z daných oblastí. Vďaka tejto knihe sa môžete dozvedieť, ktorým smerom sa plavil Kolumbus alebo že najstarší strom v Poľsku má viac ako 1300 rokov. Ja som túto úžasnú knihu začala registrovať, keď vyšla v susednom Česku. Na Instagrame okolo nej vznikol obrovský boom a jednoducho táto kniha bola láska na prvý pohľad. Keď vyšla v slovenskej verzii, vedela som že ju musím mať a konečne sa tak stalo. Táto kniha je jednoducho veľmi fotogenická a ja sa na ňu neviem vynadívať (a hlavne ju prestať fotiť zo všetkých uhlov).

Pre mňa je výnimočná aj tým, že autori sú Poliaci, keďže ja zbožňujem takmer všetko poľské. Pri mape Poľska som sa okamžite zamerela na moju milovanú Poznań a som rada, že ukazuje na nádhernú renesančnú radnicu. Tiež sa mi páčilo to, že autori vytvorili mapu Slovenska (ktorá mi mimochodom ukazuje priamo pred dom) a pridali informácie o našej krásnej krajine, z ktorých som niektoré vôbec nepoznala. Táto kniha vás tiež vezme na výlet na miesta, kam ste sa ešte nemali možnosť pozrieť a zároveň vás informujúce základnými faktami, ale i informáciami, ktoré ste nečakali. Mňa táto kniha dostala na kolená, jednoducho som sa zamilovala a už ju nepustím z rúk. Je to kniha primárne určená deťom, no myslím, že dospelí ju ocenia rovnako. Mapy sú nádherne graficky spracované a potešia nejedného knihomoľa, takže ich naozaj vrelo odporúčam. Ak som vás ešte nestihla presvedčiť, možno to urobia nasledovné fotografie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem preskoly.sk