piatok, 3. februára 2017

Mesačná chvastačka - JANUÁR 2017

Priznám sa, že január ušiel ani neviem ako. Väčšinu času som ani nevedela, aký dátum je. A to, že začal nový rok som si sotva uvedomila, lebo začal dosť blbo. Bolo skúškové, na ktoré som si myslela, že som dostatočne pripravená, no nie vždy sa zadarilo. Našťastie som prešla. Ale k tomu sa nejdem vyjadrovať, pretože stále som v štádiu rozhodovania, čo ďalej. Vrámci kníh to bol však veľmi bohatý mesiac, lebo sa mi podarilo dosť prečítať (objavila som zázrak menom komixy) a tiež mi pribudlo jedenásť kníh. 

Tento mesiac sa ku mne dostali tri recenzné výtlačky. Približne v polovici mesiaca prišli Zárezy smrti, ktoré som vďaka vydavateľstvu Slovart mala možnosť prečítať si a zrecenzovať skôr. Koncom mesiaca prišli dve krásky z Albatros Media a to Šťastně až navěky a Koruna, na ktoré som sa nesmierne tešila. Dúfam, že sa k nim dostanem čo najskôr. Za všetky knihy ďakujem spomínaným vydavateľstvám. 



Keď tak pozerám na nasledujúcu fotku, kúpila som si celkom dosť kníh. Keď som objednávala knihy z najlevnejsiknihy.cz prihodila som si dve básnické zbierky a to Muž oblačného dňa od Martina Vlada, ktorá sa mi veľmi páčila a Kyticu od Karla Jaromíra Erbena v naozaj nádhernom vydaní. Na facebooku som som narazila na Sedem krátkych prednášok o fyzike od Carla Rovelliho, po ktorých som už dlhšie pokukovala, za výbornú cenu. A tak sú moje a môžem ich naozaj odporučiť. Ja fyzike nerozumiem, už na základnej škole som s ňou mala problémy, ale autor túto knihu napísal naozaj zaujímavo a mne sa veľmi páčila. Potom jedného dňa zablúdila do Oxfordu a obstarala si ďalšie dva kúsky do mojej zbierky edície Little Black Classics. Tentokrát to sú The Nose od Nikolaia Gogala a The Tinder Box od Hansa Christiana Andersena. Poslednou knihou je antalógia slovenskej poézie s názvom Súradnice, ktorú som objavila medzi vyradenými knihami v knižnici a za symbolický poplatok som si ju zobrala domov. A poviem vám, sú tam naozaj nádherné básne.

Poslednou kategóriou kníh sú tie, ktoré som dostala. Keďže som mala meniny, dostali sa ku mne tri knihy. Prvou z nich je kniha Erlenda Loa Naivne. Super, ktorú som už prečítala a bola výborná. Ďalej je to kniha P. S., ktorú napísala herečka Aňa Geislerová. Táto kniha je nádherne graficky spracovaná a ja dúfam, že si ju prečítam čo najskôr. Poslednou meninovou knižkou je kultová Pena dní od Borisa Viana, o ktorej počúvam chvály zo všetkých strán. Poslednou knihou tejto chvastačky je darček, ktorý ku mne putoval až z Bieloruska od mojej kamarátky Volie. Je to kniha s názvom Heta Belarus Dzietka, v anglickom preklade That's Belarus, Babe, ktorá čitateľovi umožní spoznať Bielorusko a jeho stereotypy. Keďže by som túto krajinu rada navštívila, veľmi mi to pomohlo predstaviť si,čo tam očakávať a myslím že dovtedy sa tú azbuku naozaj naučím.

Toto sú moje januárové prírastky, čo pribudlo vám? 


4 komentáre:

  1. Neviem si pomôcť, ale tie obálky zo série Selekcie sú strašne krásne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Budu se hodně těšit na recenzi Koruny :))
    Jinak opravdu skvělé přírůstky! Ať se knihy pěkně čtou! ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pribudlo ti mnoho zaujímavých kníh, osobne ma z nich najviac zaujali Zázrezy smrti, ktoré by som si tiež rada prečítala :-)

    OdpovedaťOdstrániť