nedeľa, 4. decembra 2016

RECENZIA: Cassandra Clare & Cassandra Jean - Kto je kto v Tieňosvete

Autorky: Cassandra Clare & Cassandra Jean
Originálny názov: A History of Notable Shadowhunter & Denizens of Downworld
Počet strán: 216
Hodnotenie na Goodreads: 4.71

Kto je kto v Tieňosvete je nevyhnutnou príručkou každého, kto miluje svet Tieňolovcov. Krátky popis predstaví každého hrdinu zo sérii Pekelné stroje či Nástroje smrteľníkov, ale z aj zo zbierky Príbehy z Tieňoloveckej akadémie. Dokonca tam nájdete aj výber postáv z pripravovaných sérii Posledné hodiny a Tajomná temnota. Medailóniky postáv sú doplnené nádhernými ilustráciami Cassandry Jean. Prečítajte si nádherne spracovanú knihu, ktorá vás prevedie životmi vašich obľúbených postáv a možno aj tých, na ktoré ste už zabudli!

Cassandra Clare je autorkou, ktorá stvorila prepracovaný svet Tieňolovcov. Ten by bez férov, vlkolakov, upírov a iných dolnosveťanov vôbec nebol takým zaujímavým. Ale ona dokázala vytvoriť úžasné postavy, Stvorila svet, ktorý čitateľa vtiahne do deju a rozpracovala ho do niekoľkých sérií a viacerých doplnkových kníh. Nástroje smrteľníkov bol len začiatok, pri ktorom sa mnohí ľudia zamilovali do postáv, prostredia a celého sveta Lovcov tieňov. Kto je kto v Tieňosvete je práve jednou z doplnkových kníh k sériam. Tých sérii už je hneď niekoľko, spomínané Nástroje smrteľníkov, geniálne Pekelné stroje, práve vydávaná Tajomná temnota či pripravované Posledné hodiny.

Kto je kto v Tieňosvete je kniha, ktorú prečítate veľmi rýchlo. Avšak je veľmi zaujímavo graficky spracovaná. Je rozdelená na niekoľko častí podľa série či knihy, v ktorej sa postava prvýkrát ukázala. Pri každom popise postavy je úžasná ilustrácia. A práve tie ilustrácie sú úplne dokonalé a musím uznať, že Cassandra Jean je geniálna ilustrátorka. Celkovo aj obálka je nádherná, celá kniha je krásne spracovaná a ja sa len rozplývam nad dokonalosťou. Dejovo veľmi nie je čo rozoberať, keďže je to skôr príručka. Sú tam časti, ktoré vám umožnia si pripomenúť postavy, na ktoré ste zabudli. Ale aj také, pri ktorých sa zabavíte. Tiež tam nájdete postavy, ktoré sa v sériách ešte veľmi neukázali, ale táto kniha vám ich predstaví. Knihu vrelo odporúčam všetkým fanúšikom Tieňosveta, pretože je to naozaj zaujímavá publikácia! Budúci rok sa dočkáme ďalšej knihy z prostredia Tieňolovcov v slovenskom preklade. Je to kniha Lady Midnight, ktorá dostala slovenský názov POLNOČNÁ DÁMA.