RECENZIA: Sofia Vitalle - Seduktor & Seduktor: Hra zradcov

Vydavateľstvo: Ikar/Kicom
Počet strán: 296/276
Rok vydania: 2013/2015
Séria: Seduktor
Hodnotenie na Goodreads: 3.45/5
Hodnotenie: 4/3 z 5

Po päťsto rokoch je tu zas, povestný Lov, keď si opäť vyberá svoje obete. Kladiete si otázku kto? Ten, ktorý pokúša hriešnikov a zvádza ich ešte na horšie chodníčky. Jeho meno je Seduktor. Je medzi nami už nesmierne dlho. Vyzerá ako obyčajný smrteľník. ale má od neho neuveriteľne ďaleko. On a sedem smrteľných hriechov sprevádzajú obyčajných ľudí. No keď prichádza neznámy cudzinec, Seduktor sa ocitá v nebezpečenstve. A spolu s ním aj mladá Ema, ktorá sa z času na čas zobudí na otrasný sen a vždy vidí zomrieť nevinného človeka. Osudy tých dvoch sú pretkané jednou niťou a ak chcú prežiť, musia nájsť spoločnú reč. To však nie je jednoduché, ak sa majú postaviť samotnému diablovi či odhaliť všetkých, ktorí zradili...

Okolo knihy Seduktor som chodila veľmi dlho. Čítala som veľmi veľa recenzií, počula mnoho odporúčaní a nespočítateľne veľakrát som prešla okolo tejto knihy v kníhkupectve. Potom som na ňu narazila na internete za úplne smiešnu cenu a nemohla som odolať. Pár mesiacov mi sedela na polici a potom mi autorky ponúkli zrecenzovať druhý diel. A tak som sa vrhla na obe časti. Dilógia Seduktor ma veľmi zaujala svojim námetom. Autorky sa pod spoločným menom Sofia Vitalle rozhodli spracovať tému, ktorú môžeme čiastočne nazvať aj biblickou. Tým námetom sú smrteľné hriechy a padlí anjeli. Páčilo sa mi ako sa pohrali s príbehom, keďže mám zaujímavú dynamiku a tiež smer, kam sa príbeh uberal. No myslím si, že prvý diel bol zaujímavejší, než ten druhý.

Seduktor, zvaný aj Pokušiteľ či Zvodca, je hlavným hrdinom týchto kníh. Za dve knihy máme možnosť spoznať jeho povahu, históriu, ale aj to kým v skutočnosti je. Čitateľ ho má možnosť spoznať ako veľmi zlú osobu, ktorú nič nezastaví. Ale tiež je možné ho zachytať, keď je veľmi pokojný. Je to veľmi komplikovaná postava, ktorú môže byť ťažké pochopiť. Zaujímavými postavami však boli Ema, ale tiež aj Caim. Ema bola väčšinu prvého dielu stratená, bolo pre ňu ťažké pochopiť, čo sa deje a kde sa to ocitlo. Sed bol pre ňu španielskou dedinou a nevedela, čo od nej chce. Často bol prítomný strach. V druhom diele obaja nadobudli miernu vzájomnú dôveru, ale stále bolo na čom pracovať. Caim sa mi celkom páčil, ale až tak som si jeho kroky neužívala. Zaujímavým prvkom pri postavách boli občasné výstupy takých charakterov ako Satan a podobne.

Dilógiu Sedutor hodnotím ako zaujímavý počin domácej tvorby. Autorky spracovali zaujímavú tému, ktorá podľa môjho názoru má šancu zaujať čitateľov. Avšak myslím si, že je tam veľa hluchých miest či zbytočných opisov, ktoré mňa osobne nudili a odrádzali ma od čítania. V tomto smere by sa na tom dalo ešte zapracovať. Téma sa mi páčila a myslím, že tu autorky brnkli po správnej strune. Postavy ma bavili a myslím, že tam sa to dalo. Občas ma samozrejme nejaká z nich nepríjemne prekvapila alebo vytočila, ale myslím, že to je bežné. Ak máte radi urban fantasy, myslím, že dilógia Seduktor by vás mohla baviť. Druhý diel trošku za prvým "pokulháva", ale oba majú čo ponúknuť. Určite neváhajte a urobte si vlastný názor.

Za poskytnutie druhého dielu ďakujem autorkám