piatok, 4. novembra 2016

Mesačná chvastačka - SEPTEMBER & OKTÓBER 2016


SEPTEMBER
Koncom septembra som bola lenivá spísať mesačné prírastky, a tak nejak bola zrazu polka októbra a polovicu z tých kníh som ani nemala doma. Tak som sa rozhodla, že ju spojím s októbrovou chvastačkou a vybavím to jedným článkom. Vlastne mi ani nepribudlo až tak veľa kníh, čo je u mňa celkom prekvapivé. Tak poďme na septembrovú časť.

Za september mi pribudli štyri knihy. Dve som kúpila, jednu vymenila a posledná je recenzný výtlačok. Kúpila som si ďalšie dve knižky z edície Little Black Classics. Prvou z nich je The Meek One od Fiodora Michajloviča Dostojevského, ktorú som prečítala a som z nej nadšená. Druhou je Gooseberies od Antona Chekhova (Čechov po našom), ku ktorej sa hádam čoskoro dostanem. Potom som vymenila knižku s Miškou cez facebook a tak sa ku mne dostala kniha Olgy Tokarczuk - Anna In v hrobkách sveta. Po tejto knihe som už dlhšie pokukovala, lebo je to proste výborná poľská autorka a dlhšie som si od nej chcela niečo prečítať. Poslednou knihou je recenzný výtlačok Omaľovánky k Trónu zo skla od Sarah J. Maas, ktorú pomaly vypĺňam mojimi kliky-hákmi.

OKTÓBER
Október bol trošku bohatší než september. Prišli nejaké recenzáky, čosi som kúpila a koncom mesiaca som mala narodeniny, takže si to viete predstaviť. Za október tu mám 12 kníh a som z nich NADŠENÁ!

Začnime recenzákmi, ktorých celkový počet hlásim tri kusy. Všetky tri sú z Ikaru, viac som si nepýtala, lebo mám miliardu nezrecenzovaných kníh. Takže začiatkom mesiaca prišli septembrové knižky a to Mischling, ktoré bolo výborné a autorka mi dokonca repostla fotku na Instagrame. Druhou z nich je Bola som tu od Gayle Forman, ktorá bola fajn, ale Gayle to vie aj lepšie. Posledným recenzným výtlačkom je Kult, ktorý prišiel len v pondelok a je to kniha (v originálne The Girls), ktorá spravila v USA celkom rozruch, tak som zvedavá, ako sa mi bude páčiť. 

Samozrejme som aj míňala peniaze, lebo jednoducho si musím niečo kupovať. Kúsok od miesta, kde bývam v Bystrici je malé kníhkupectvo, ktorému som zatiaľ odolávala a nešla som dnu. No a v októbri som tam prvýkrát išla a skoro ma porazilo. Asi 40 titulov z MM edície zlacnených na polovicu. A tak som tam nemohla neminúť peniaze. Zobrala som si knihu Poďme kradnúť kone, o ktorej som počula výborné veci a dúfam, že si ju prečítam čo najskôr. V deň výplaty (ešte v septembri) som našla na BookDepository knihu The Complete Poetry of Edgar Allan Poe, ktorá stála tri eurá a jednoducho musela ísť do košíka. Poslednou knihou je román poľského spisovateľa Henryka Sienkiewicza Quo Vadis, ktorú si chcem prečítať kvôli škole. Ďalej sa u mňa ocitla kniha Dziewięć od Andrzeja Stasiuka, ktorú som našla v školskej kaviarni a dovolili mi si ju nechať. Vitaj doma poľská kniha!

Poslednou skupinou kníh sú narodeninové darčeky. A keďže som asi bola dobrá, dostala som päť kníh. Moje milované spolubývajúce ma prekvapili úžasným darčekom a kúpili mi knihu, ktorú som veľmi veľmi veľmi dlho chcela, len ma odrádzala cena. Je ňou Zločin a trest od Fiodora Michajloviča Dostojevského. Ešte raz im veľmi pekne ďakujem. Od sestry som dostala A Little Life od Hanye Yanagahiry (no toto som asi zle vyskloňovala). Od rodičov Na ceste od Jacka Kerouacka, na ktorú sa veľmi teším a schválil mi ju aj lektor, keď mi videl balíček v rukách. Od tety tu mám knihu, ktorá práve nie je môj hrnček kávy a to Tajomstvo Pembrooku parku od Julie Klassenovej. Poslednou knihou je Idiot od Fiodora Michajloviča Dostojevského (ja ho proste žeriem v poslednej dobe). Tú som dostala od mojej kamarátky Ninky, ktorá mi pôvodne tiež kúpila Zločin a trest, ale keďže ten som už dostala, tak sme ho vymenili za Idiota a ja som nesmierne šťastná a ešte raz jej ďakujem.

Čo pribudlo vám?

1 komentár:

  1. Veľa zaujímavých prírastkov. Niektoré knihy poznám, avšak zatiaľ som nečítala ani jednu.

    OdpovedaťOdstrániť