RECENZIA: Jaromír 99 - Zátopek

Autori: Jan Novák & Jaromír 99
Názov: Zátopek (...když nemůžeš, tak přidej!)
Vydavateľstvo: Argo
Počet strán: 208
Hodnotenie na Goodreads: 4.27

Emil Zátopek bol jedným z najvýznamnejších športovcov 20. storočia. Český bežec, ktorého meno sa zapísalo do histórie viedol nie veľmi obyčajný život. Posúval svoje možnosti a jeho výsledky preslávili Československú republiku. Na svojej ceste sa však musel pobiť s viacerými prekážkami. Neboli to len súperi na dráhe, ale aj vtedajší režim či športové podmienky. Na začiatku svojej kariéry sa musel pobiť o miesto v týme či o dovolenie venovať sa behu aj popri práci v Baťovom závode. Postavil sa režimu, keď pomohol svojmu kolegovi z bežeckej dráhy Stanislavovi Jungwirthovi, ktorému nebolo dovolené zúčastniť sa olympiády. Jeho najväčšie úspechy s ním prežila a zdieľala manželka Dana. My ich môžeme prežiť v grafickej podobe úžasných ilustrácií Jaroslava 99!

Grafické romány, inak povedané komixy, sú v súčasnej dobe veľmi populárne. Mladšie ročníky vyhľadávajú príbehy superhrdinov a ich boj proti zlu. Občas z nich vyjde aj niečo, čo pripomenie nedávnu históriu. Rovnakým príkladom je dielo Jaromíra 99 a Jana Nováka. Ilustrácie sú ladené do po podobných odtieňov ako je obálka a sú výborne spracované. Grafika celej knihy je úžasná a kochala som sa celý čas. Príbeh je reálna skutočnosť, čiže to nie je nič vymyslené, ale vychádza to z potvrdených faktov. Mám takú menšiu averziu voči komunistom a aj tu boli miesta, kde proste došlo k určitým udalostiam, prečo ich tak nemám rada. Páčilo sa mi sledovať príbeh človeka, ktorý sa im nebál postaviť a zároveň dokázal prepísať históriu.

Emil Zátopek aj jeho žena Dana obaja patria medzi legendy československého športu. Páčil sa mi ich vzťah, ako sa vyvíjalo ich manželstvo a ako sa navzájom povzbudzovali k tvrdšiemu tréningu. Pre mňa sa ich príbeh položený na stránky knihy stal nezabudnuteľným. Komixové spracovanie dodalo ich príbehu zaujímavé, ba priam originálne zobrazenie. Túto knihu odporúčam každému, koho baví šport a chce sa dozvedieť viac o legendárnom športovcovi, akým bol Emil Zátopek. Ak vás aj spomínaný šport nebaví, skúste po nej siahnuť, lebo je to významná osobnosť 20. storočia, o ktorej sa oplatí dozvedieť viac! Pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk