RECENZIA: Kiera Cassová - Následníčka

Autor: Kiera Cass
Originálny názov: The Heir
Počet strán: 280
Séria: Selekcia
Hodnotenie na Goodreads: 3.88

Princezná Eadlyn je dcérou Americy a Maxona. Áno tých dvoch. Princa a dievčaťa, ktoré sa dostalo do paláca vďaka Selekcii. Získala si princovo srdce a tiež obyvateľov krajiny. Tento príbeh Eadlyn počúva už od útleho detstva. Ako najstarší potomok svojich rodičov získala právo (i povinnosť) zdediť trón. Ona sama nikdy podobný príbeh lásky zažiť netúžila. Avšak pred vlastnou Selekciou sa jej nepodarilo ujsť. Hoci sú kasty už dávno minulosťou, v krajine pretrvávajú nepokoje. Preto, keď sa do súťaže prihlásia mladí muži z celej krajiny, je povinná vylosovať si svojich nápadníkov. Do užšieho výberu sa dostal aj Kile, ktorý býva v paláci a poznajú sa od útleho detstva. Avšak ten bol vylosovaný ako jeden z tridsiatich piatich mladých mužov. Jedného z nich si má Eadlyn vybrať, ona však nechce stratiť svoju slobodu. Ako sa rozhodne?

Selekcia je jednou z romantických YA sérii, ktorá v poslednej dobe získavala veľa pozornosti. Pôvodná trilógia sa mi veľmi páčila, pretože to bolo zaujímavé spojenie dystópie, akcie a romantiky. Následníčka je priame pokračovanie, avšak výrazná je zmena hlavných hrdinov. America a Maxon sú presunutí do úzadia a na scénu prichádza ich najstarší potomok, princezná Eadlyn. V čase sa posúvame asi o osemnásť rokov. Zaujímavé je sledovať inú situáciu v krajine, ktorá sa zmenila. Zrušené kasty a väčšia sloboda, to poskytne čitateľovi iný obzor ako si predstaviť Illeu. Mňa práve táto zmena veľmi zaujala. Následníčka je veľmi zaujímavým pokračovaním tejto série, a hoci je trošku drsnejšia, pôvodnej trilógii sa nevyrovnala.

Eadlyn sa mi vlastne ako hrdinka vcelku pozdávala. Mala svoje muchy, ale o tom potom. Páčila sa mi na nej odvaha, drzosť a obozretnosť. Veľmi si nedávala servítku pred ústa, stála si za svojim a snažila sa urobiť pre svoju krajinu to najlepšie. Avšak občas mi prišla ako neskutočné decko, kde musela dosiahnuť to svoje a všetci jej museli vyhovieť. Táto jej rozmaznanosť ma nesmierne iritovala, rovnako mi to vadí aj u reálnych ľudí. Nejakým zázrakom sa mi ako postava páčil Kile, ktorý jej vedel oponovať. Jednoducho vedel, čo na ňu platí. Z ostatných nápadníkov som mala pár obľúbených, no veľa z nich ma aj sklamalo. Mnohí tiež boli úplní magori. niektorých som vôbec nechápala. Páčili mi jej súrodenci, občas vedeli mať také hlášky. Jednoducho boli výborní. Tiež bolo zaujímavé sledovať Americu s Maxonom v ich staršej verzii. Ale boli super, veľmi sa mi páčili.

Následníčka sa mi vcelku páčila. Mohlo to byť lepšie, ale predsa len knihu som si užila. Bolo fajn vrátiť sa do sveta Selekcie a zažiť ju nanovo. Páčilo sa mi to posunutie v čase dopredu a prínos nových postáv. Nepáčili sa mi niektoré povahové črty, ale to je myslím normálne. Myslím, že tento diel nemal také napätie ako tie predchádzajúce, preto sa mi aj páčil menej. Príbeh Americy a Maxona bol viac rozpracovanejší, hoci sa mi páčila bojovnosť a drzosť hlavnej hrdinky. Som veľmi zvedavá ako príbeh skončí, mám nejaké to prianie, tak uvidíme, či ma autorka prekvapí. Koruna by mala vyjsť v novembri a ja sa neviem dočkať. Ak ste čítali prvé tri diely tejto série, určite si nenechajte ujsť ani Následničku, oplatí sa to!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Albatros Media