nedeľa, 21. augusta 2016

RECENZIA: Cassandra Clare - Magnus Bane: Zápisky veľkobosoráka

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: The Bane Chronicles
Počet strán: 440
Hodnotenie na Goodreads: 4.22

Magnus Bane je jednou z najzáhadnejších a najzaujímavejších postáv v Tieňosvete. Stretli sme ho v Pekelných strojoch aj Nástrojoch smrteľníkov, dokonca aj v najnovšej sérii The Dark Artificies. V samostatnej knihe, respektíve zbierke poviedok, rozpráva príbehy zo svojho života. Koho spoznal, kde žil atď. Aj to prečo mu zakázali ísť do Peru. Ako bosorák rieši problémy druhých, nie je preňho dôležité či sú to Tieňolovci či Dolnosveťania. Potom sú tu tiež jeho milenky a milenci, ktorých za svoj dlhý život mal naozaj neuveriteľne veľa. Magnus zažil už jednoducho všetko. Ak vás jeho postava v predchádzajúcich knihách zaujala, skúste aj túto!

Svet Tieňolovcov mi už niekoľko rokov prináša neskutočný čitateľský zážitok. Človek by povedal, že Cassandra Clare po toľkých tieňoloveckých knihách už nemá čo ponúknuť. Ale opak je pravdou. Stále dokáže zaujať, pridať novú postavu, nový príbeh, nového nepriateľa. Táto kniha nie je súčasťou žiadnej série. Je to zbierka poviedok, ktorá čitateľa sprevádza s Magnusovými zážitkami. Čitateľ sa dočká odpovedí na otázky, ktoré ho mátali počas predcházajúcich kníh. Veľmi ma zaujímali Magnusove predchádzajúce lásky či historické udalosti, ktorých sa mohol zúčastniť. Veľká francúzska revolúcia je toho dôkazom, že aj tam ho dokázala Cassie zakomponovať. Táto poviedka sa mi veľmi páčila a bola jednou z tých vydarenejších. Nie všetky sa mi však páčili, také Peru ma takmer vôbec neoslovilo. Preto si myslím, že hoci ma táto kniha vcelku bavila, má aj slabšie časti.

Hlavným hrdinom bol nečakane Magnus. Cynický, vtipný, komický a ironický Magnus, ktorého už všetci dobre poznáme. Ukázal však aj iné stránky svojej povahy. Čitateľ môže zistiť, že mal aj zlé chvíľky, keď bol sám alebo nechcel nikoho vedieť, ba priam ľudí odháňal. Potom však mal šialené zážitky, ktoré nechápem ako vznikli. No občas by som brala niečo podobné. Zaujala ma jeho história s Herondalovcami. Tí sa tam objavovali pravidelne a to bolo jednoducho úžasné. Hlavne kvôli Willovi, predsa len ten je nezabudnuteľný. No najviac sa mi páčili posledné poviedky, kde sa vyskytoval Alec. Ako párik Malec milujem, oni dvaja sú jednoducho neprekonateľní. Ak by niekto hľadal dôvod prečo čítať TMI, tak rozhodne oni dvaja. Poviedky kde sa vyskytovali boli jednoducho výborné a nemohla som sa ich nabažiť.

Zápisky veľkobosoráka sú knihou, na ktorú som sa nesmierne tešila. Z veľkej časti moje nadšenie aj uspokojila, hoci niektoré poviedky boli slabšie. Boli však aj také, ktoré boli výborné a rada sa k nim vrátim. Zaujali ma stránky Magnusa, ktoré v sérii nebolo možné vidieť. Jeho city, minulosť, myšlienky. Presne to som chcela vedieť a dostala som to. Skvelé boli tiež ilustrácie, resp. také menšie komixy pred každou kapitolou. To bolo príjemné oživenie. Vcelku túto knihu hodnotím pozitívne, užiť som si ju užila, zväčša som dostala čo som chcela a nemala som veľa výhrad. Jednoducho, keby bolo poviedok s Tieňolovcami viac, rozhodne by si kniha odniesla päť hviezdičiek. Ale aj takto mala svoje čaro. Ak vás modrovlasý bosorák menom Magnus zaujal, rozhodne si nenechajte ujsť ani zbierku poviedok z jeho života!