RECENZIA: Anna Toddová - After: Tajomstvo

Autor: Anna Toddová
Originálny názov: After We Fell
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 832
Séria: After
Hodnotenie na Goodreads: 3.91

Vzťah Tessy a Hardina je ako vždy na hojdačke. Komplikácie, ktoré sa medzi nimi vyskytujú na dennom poriadku sa neustále zamotávajú. Jednou z týchto komplikácií je rodina. Návrat dávno strateného rodinného príslušníka či novoobjavené skutočnosti. Ich životy sa doslova rozpadávajú. Nevedia či majú byť spolu či od seba. Ich city však neutíchajú a nútia ich sa k sebe vracať. Tessa má svoje tajnosti, ktoré nechce Hardinovi prezradiť. Vie ako by to dopadlo. Ďalším rozchodom alebo hádkou. To však nie je ich jediným problémom. Hoci ju Hardin miluje, nedokáže sa preniesť cez niektoré skutočnosti. Tessu takýto vzťah vyčerpáva, nevie či mu môže veriť v dôležitých otázkach, ale zároveň bez neho nedokáže žiť. Obaja milujú toho druhé, no čo keď určité rozhodnutia môžu znamenať koniec?

After je vcelku rozsiahla séria, z ktorej sa na internete stal fenomén. Na internetovej stránke Wattpad si ju prečítalo obrovské množstvo ľudí ako pôvodnú fanfiction o One Direction. Autorka ju následne premenila do románovej podoby a upravila mená postáv. Táto chytľavá séria zaujala aj mňa. Nie je to niečo čo by som veľmi vyhľadávala, ale dá sa pri nej príjemne oddýchnuť. Hlavne, keď človek potrebuje myslieť na niečo iné. Avšak dovolím si tvrdiť, že táto séria má od kvalitnej literatúry na kilometre ďaleko. Ale keď sa čítateľka (alebo aj čitateľ) začítajú, nebudú môcť prestať čítať. Je to veľmi chytľavé, hoci po pár sto stranách, čitateľ stráca nervy, lebo už chce vedieť ako to skončí. Tieto knihy sú však mierne roztiahnuté, určite by šikovný redaktor knihy skrátil a bolo by to pútavejšie. Ale to je len môj názor. Myslím, že predchádzajúce diely v tomto smere boli ešte v pohode, ale práve v tomto treťom diele to je už naozaj moc, lebo čitateľ sa môže nudiť.

Tessa je hrdinka, ktorá sa mi celkom páči, ale zároveň ma aj neuveriteľne vytáča. Je veľmi zvedavá, do všetkého musí pchať nos, hlavne keď ide o Hardina. Neviem prečo, ale mne to vadí. Podľa mňa sa až veľmi stará do jeho vzťahov s rodinou. Myslím, že je to jeho starosť čo robí a ona by nemusela všetko riešiť. Ale áno bola starostlivá a milá, vlastne je to naozaj milé dievča. Len niektoré jej činy ma fakt vedia vytočiť. Hardin je typický bad boy. Predstavuje Harryho Stylesa, no pripadá trošku temnejší než jeho známy kolega. Rozumiem jeho agresii, veľa si toho prežil a jeho život nebol práve jednoduchý. Veľmi zaujímavou časťou jeho príbehu bol práve záver knihy, ktorý bol jemne šokujúci a čitateľ to práve nečaká. On ako hrdina sa mi celkom pozdáva, ale tiež má svoje muchy. Občas by svoje správanie naozaj mohol kontrolovať, pretože je nesmierne žiarlivý. Z iných postáv sa mi veľmi páčili Lilian a Riley, ktoré príbeh osviežili a pridali nový vietor.

Tretí diel série After beriem vcelku pozitívne. Čítanie som si užila, hoci mám aj menšie výhrady. Ako som už spomínala, pokojne by som príbeh skrátila a tiež zmenila niektoré povahové črty postáv. Beriem to tak, že nik nie je dokonalý a ani knižní hrdinovia. Páčili sa mi nové postavy a prekvapivý záver. Tiež som veľmi zvedavá na záverečný štvrtý diel série, lebo naozaj chcem vedieť ako to skončí. Posledná časť série After s podtitulom Puto vychádza v týchto dňoch. Túto sériu by som odporučila nenáročným čitateľkám, ktoré majú v obľube oddychové čítanie a romantiku.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar