nedeľa, 31. júla 2016

Mesačná chvastačka - JÚL 2016

Mesačnú chvastačku má na svedomí Judit.

Všetci viete, že v júli som veľmi aktívna nebola. Ako som na Facebookovej stránke napísala, bola som tri týždne v Poľsku, v Poznani. Bola som na letnej škole, bolo tam výborne, spoznala som naozaj neskutočné množstvo úžasných ľudí. Ale o tom v samostatnom článku, hneď potom ako budem mať všetky fotky. Čiže nasledujúci týždeň. Na ten čas som pripravila až dva články a publikovala až jeden. Ako som prišla domov, čosi som pridala, ale žiadna sláva no. Tak vám aspoň ukážem, čo mi pribudlo. 

Pribudlo mi presne desať kníh. Ako som bola preč, prišli mi dva recenzné výtlačky. Chvalabohu, že len dva. Mám totiž obrovské množstvo nezrecenzovaných kníh, ale už sa to snažím redukovať. Veď "už" pribudli dve recenzie ako som prišla. A pomaly píšem aj tretiu, len som sa zasekla na druhej vete. Ale prišla kniha Bábovky od Radky Třeštíkovej, za ktorú veľmi pekne ďakujem Albatros media. Tú som už aj stihla prečítať (veľkú časť som zhltla ako som išla za Domčom). Boli výborné, celkom chápem ten boom okolo tej knihy.. Druhá kniha je z Ikaru a je to V tvojich očiach od Nicholasa Sparksa, ktorého mám veľmi rada a celkom som naňho namotala aj maminu, čo sa mi tiež pozdáva. Túto knihu som ešte nečítala, ale dostanem sa k tomu
.

Druhá kategória kníh sú knihy kúpené. No a poviem vám, že som sa pekne rozšupla. Už si fakt nič nekúpim. Ako sa poznám vydrží mi to dva dni. Do Poľska som šla s cieľom kúpiť si poľské knihy, aby som sa zdokonalila v jazyku. A tak som ich tam kúpila hneď päť. Čudné je, že jedna z nich je po anglicky. Tou anglickou je Heidi od Johanny Spyri. Na tomto príbehu sme so sestrou vyrástli a tak si chcem prečítať túto krásnu Collins Classics verziu. Kúpila som ju hlavne preto, že po prerátaní na eurá bola lacnejšia než na Slovensku a narazila som na ňu pri brázdení kníhkupectiev. Na isto som si chcela kúpiť dve knihy. Charlieho malé tajomstvá po poľsky a niečo od Nicholasa Sparksa. Charlieho som kúpila a dokonca aj prečítala, takže mám za sebou moju prvú poľskú knihu. Od Sparksa som kúpila Pamiętnik, čiže Zápisník jednej lásky. Kúsok od univerzity, kam som chodila sídlilo vydavateľstvo a jedného dňa mali pred svojou budovou taký stánok s knihami za super cenu. Tak som si odniesla Kroniki Atopii od Matthewa Mathera za 5 zlotých. Podľa kurzu NBS to je 1,15€.  No nekúp to. Poslednou knihou, ktorú som kúpila v Poľsku je Trzy metry nad niebiem. Všimla som si, že Poliaci majú vo zvyku niektoré knihy vydať v takých menších verziách a potom to predávajú 10-15 zlatých. Sú to také dovolenkové knihy, ale nájdete tam výborné tituly, napríklad taký King. V posledný piatok som sa s kamarátom vybrala do Empiku (kníhkupectvo), lebo si chcel kúpiť nejaké veci. A oni mali nový výpredaj a tak som si odniesla tú knihu a CD Troya Sivana, Blue Neighbourhood. A to som ešte neskončila. Ešte začiatkom júla jedna pani predávala na FB výborné tituly a medzi nimi aj Haličské poviedky od Andrzeja Stasiuka z edície MM. Túto knihu som veľmi chcela pretože je vypredaná, asi ju nedotlačia, nemajú ju u nás v knižnici a je to Stasiuk, jeden z najlepších súčasných poľských autorov! A tak bola moja za tri eurá! Ako som už spomínala tento týždeň som šla navštíviť Domča, lebo sme sa neskutočne dlho nevideli a sme dobrí kamaráti. Ak ma followujete na Instagrame, videli ste fotku. On musel na chvíľku odbehnúť a ja som ho čakala v Panta Rhei, a tam som sa začítala do jednej z akciových kníh. Je to súbor dvoch poviedok od Huberta Klimka-Dobrzanieckého Rózin dom/Krýsuvík. Je to poľský autor a táto kniha je o Islande. Celkom sa mi to páčilo a tak som ju kúpila, prečítala a kniha si odniesla hodnotenie 4/5. Poslednou knihou je Medea a jej deti od Ľudmily Ulickej (Ljudmila Ulickaja), čo je asi jedna z najlepších súčasných ruských autoriek. Príhoda k tejto knihe. Bola som u zubárky a ako som platila, tak mi nezostali žiadne drobné. A keďže som si myslela, že idem autobusom, potrebovala som drobné. Tak som vbehla do kníhkupectva, kúpila túto knihu, lebo som ju už dlhšie chcela a rozmenila si peniaze. Podstatné je, že som nakoniec šla vlakom zadarmo. Ale kniha musí byť.



Tak to sú moje prírastky za júl, kde mám ku každej knihe príhodu. Dúfam, že som vás neunudila a vidíme sa pri ďalšom článku. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára