RECENZIA: Jana Pronská - Čierna vdova

Autor: Jana Pronská
Názov: Čierna vdova
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 256
Hodnotenie na Goodreads: 4.50

Adriana Mariášová je dedičkou hradu Brzotín, ktorú jej nenásytný otec už po štvrtýkrát nedobrovoľne prisľúbil ženíchovi. Troch manželov už pochovala a nad jej menom sa zmietajú povery, že prináša nešťastie, za čo dostala prezývku čierna vdova. A keď sa jej otec dostal opäť do finančných ťažkostí, bez okolkov prisľúbi dcéru synovi svojho odvekého nepriateľa Júliusa Bubeka. Adriana sa má vydať za jeho syna Luciána, ktorého chce otec pritiahnuť po rokoch domov. Lucián pred rokmi opustil domov a bojoval v mene kráľa. Keď zistí, že ho otec proti jeho vôli oženil, vracia sa domov, aby naplnil manželstvo. Obom mladým ľuďom sa dohodnuté manželstvo nepozdáva, lebo každý z nich má svoje plány. Adriana chce odísť do kláštora a Lucián nechce svojej rodine dovoliť rozhodovať o svojom osude. No čo sa stane, keď sa ukáže, všetko inak a skríži im cestu cit menom láska?

Knihy Jany Pronskej sa už niekoľko rokov dostávajú na popredné rebríčky bestsellerov. Autorka sa primárne venuje historickým romancám v slovenskom prostredí a má na konte už dvanásť titulov. Čierna vdova je jej v poradí jedenástou knihou a a u mňa už piatou autorkinou knihou. Priznám sa, že som opäť zostala nadšená. Autorka napísala úžasný historický príbeh, ktorý sa čítal jedna radosť. Štylisticky bez chybičky, ja som tam nedokázala nájsť jedinú chybu, nech som sa akokoľvek snažila. Prečítala som ju za chvíľku, čo som si naozaj užila. Páčilo sa mi napätie, ktoré autorka vložila do príbehu a tiež jeho priebeh. Zaujala ma tiež zámena postáv, ktorú využil aj Palárik v Zmierení či Moliére pri Lakomcovi. Autorka tak ozvláštnila dej, čo je jedno veľké plus. Koniec bol výborný, dávna napätia, nečakaný zvrat, jednoducho ja som si prišla na svoje. Miestami by som možno trošku zvýšila gradáciu, ale to môže byť aj tým, že som sa nevedela dočkať konca.

Adriana bola zaujímavá hrdinka, keďže si už čo-to prežila. Má za sebou tri manželstvá a pochovala aj syna, čiže bola veľmi ranená osudom, takže mi jej bolo ľúto. Nepozdával sa mi ten jej nápad ísť do kláštora, lebo si myslím, že má život pred sebou. Takže sa mi ako hrdinka páčila, len sa nesmie opúšťať. Lucián sa mi veľmi páčil, lebo bol prešibaný a nedal sa okabátiť. Zaujala ma tiež jeho minulosť, keďže ako mladý odišiel od rodiny a prežil si svoje. Na iných postavách možno sledovať skazenosť pováh vtedajšej doby. Ľudia si veľmi závideli majetky a bohatstvo, neváhali sa kvôli nim vzdať aj majetku. Na tomto faktore možno porovnať vlastnosti a správanie ľudí vtedy a dnes.

Čierna vdova je výborný historický román s dávkou romantiky. Číta sa výborne, má skvelú zápletku a pestrú škálu postáv. Pre mňa to síce nie je najlepšia kniha od tejto autorky, no aj tak si myslím, že sa jej knihy vydarila. Medzi moje obľúbené patria Láska a česť a Prekliata láska Tie vám vrelo odporúčam, sú to výborné knihy, teda vlastne ako všetky od tejto autorky. Čierna vdova si rozhodne zaslúži pozornosť, keďže vám zaručene prinesie výborný čitateľský zážitok! Vrelo odporúčam, lebo knihy Janky Pronskej som si zamilovala a neviem sa ich nabažiť!

Za recenzný výtlačok ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk