piatok, 10. júna 2016

Čítame MM - zhrnutie MÁJ 2015


Začiatkom mája sme si Ľubošom vymysleli projekt, ktorý by nám umožnil prečítať viac kvalitnej svetovej prózy. Oboch nás hlavne láka tá, ktorá vychádza v edícii MM z vydavateľstva Slovart. Ja som sa do čítania týchto kníh pustila naplno. A prečítala som hneď dve knihy.

Prvou z nich bol Brooklyn od Colma Toíbina. O tejto knihe som počula už veľakrát a chcela som som sa do nej pustiť. No nebolo ako, lebo ju nemali v knižnici a bola som švorc. Našťastie sme ju kúpili do našej obecnej knižnice a tak som si ju mohla vypožičať a prečítať si ju. Poviem vám, je to výborný román. Z veľkej časti je to aj romantické, avšak má to aj hlbšiu myšlienku. Hlavná hrdinka Eilis prechádza zložitým vývojom osobnosti. Z plachého írskeho dievčaťa sa stáva nezávislá žena. Práve to sa mi páčilo, lebo to nebolo jednotvárne. Ale rozoberalo to viac tém ako strata blízkeho, prvá láska, odlúčenie od rodiny či spoznávanie novej kultúry. Pre mňa to je jedna z najlepších kníh tohto roku a chcem si zadovážiť aj svoju kópiu. 

Druhou z nich je Sklenený zvon od Sylvie Plath. Tú mi požičal práve Ľuboš. Sylvia Plath je označovaná za jednu z najlepších svetových poetiek. Jej tvorba ma už dlhšie lákala, keďže ju spomínalo mnoho iných autorov vo svojich dielach. Tento román, ktorý má mnoho autobiografických prvkov zo Sylvinho  života bolo to zvláštne čítanie, no naozaj som si ho užila. Páčilo sa mi, akým štýlom to bolo napísané. Nedá sa túto knihu charakterizovať jedným slovom, ale určite na to sedí prívlastok smutná. Rozobrala veľa pocitov, čo bolo veľmi zaujímavé a možno aj jemne netradičné, keďže to bolo napísané naozaj detailne a kvalitne. Jednoducho Sylvia je výborná a teším sa na jej ďalšie kúsky. 

 Príspevky z Instagramu, ktoré nájdete pod hashtagom #citamemm:


2 komentáre:

  1. Brooklyn som čítala aj ja a je to skutočne nádherný román. :) A ak si náhodou ešte nevidela film, odporúčam pozrieť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za tip :) film som videla a bol úžasný :)

      Odstrániť