RECENZIA: Megan Frampton - Falošný vojvoda

Autor: Megan Framptonová
Originálny názov: Put Up Your Duke
Počet strán: 296
Séria: Dukes Behaving Badly
Hodnotenie na Goodreads: 3.62
Hodnotenie: 2/5

Nicholas Smithfield člen anglickej šľachty využíva svoje postavenie a peniaze na zabezpečenie života, aký potrebuje. Oddáva sa ženám a boxu a je to to jediné, čo ho napĺňa. Nečakaná však zdedí vyšší titul a stáva sa vojvodom s Gagu. Preto, aby svoj status posilnil si vezme snúbenicu svojho predchodcu, Isabellu Sawfordovú. Tá je z manželského života nervózna a tak na ňu Nicholas musí ísť pomaly. Svoje napätie si vybíja v boxe. Isabella, ktorá bola vychovaná ako budúca vojvodkyňa zažila detstvo bez lásky a nevie sa dočkať, kedy zažije slobodu. Chce spoznať nezávislosť a k tej ju môže priviesť práve Nicholas. Ten ju kúsok po kúsku viac priťahuje a vyzerá to tak, že ich manželstvo môže vyjsť...

Priznám sa, že o autorke Megan Frampton som v živote nepočula. A historické romance nie sú práve žáner, ktorý vyhľadávam každý deň. Avšak zbožňujem knihy Janky Pronskej, ktorá píše výborne. Ale táto kniha nebola dobrý krok. Naozaj som si myslela, že to bude dobré, lebo podľa anotácie vyzerala veľmi dobre. No, ale tak nejako ju najprv čítala mamina, ktorá ma takýto druh kníh veľmi a rada a nepáčilo sa jej to. Ja som už vedela, že je zle. A tak som čítanie tohto románu čoraz viac nenápadne posúvala, ale keď som už začala, zistila som, že mamina má pravdu. Vôbec sa mi nepáčil štýl autorky, veľa opisov, nudné scény, jednoducho nemastné-neslané a čítanie bolo pre mňa utrpením. Zápletka vyzerala dobre, vcelku nemala zlý pád a na záver to bolo celkom v pohode. Avšak autorkin štýl to kazil, vetná skladba, lexika, to bola nuda, nič svetoborné.

Ďalší prvok, čo mi vadil boli postavy. Tie tiež neboli nič extra. Naivné, jednoduché, nudné. To slovo pri tejto knihe spomínam často. Nicholas mal síce zaujímavé "vedľajšie aktivity", ale nejako mi neučaroval a vlastne bol celkom obyčajný. Nebavili ma jeho činy, ako áno, staral sa o Isabellu a bol fajn. Ale aj tak nič moc. Isabella bola vcelku fajn, hoci bola veľmi naivná. Zaujalo ma prostredie, z ktorého pochádzala. Jej rodičia boli bezcitné osoby, ktoré nedokázali prejaviť lásku a jej iba kazili život. Takže postavy sú ďalší negatívny bod tejto knihy. Ale ja som možno len náročná, hoci viem, že tieto postavy sú jednoducho zlé.

Falošný vojvoda ma nezaujal, s touto knihou som si veľmi nesadla. Ako už vyššie spomínam, postavy, záplatka, štýl autorky a mnoho ďalší faktorov sa mi nepáčilo a myslím, že to bolo jednoducho dosť zlé. Záver bol v pohode, aj ten dej by sa dáko dal, no stále to bolo len priemerné. Dosť ma odradila od tohto žánru, hoci spomínanej Janke Pronskej zostávam verná. Táto kniha by skôr zaujala nenáročnú čitateľku v rámci oddychového čítania. Mne to jednoducho nesadlo. Ak ste túto knihu čítali, v slovenskom preklade vyšiel autorke ešte jeden diel z tejto série a to Príručka pre vojvodu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Ikaru