pondelok, 30. mája 2016

RECENZIA: Annabel Pitcher - Kečupové oblaky

Autor: Annabel Pitcher
Originálny názov: Ketchup Clouds
Počet strán: 288
Hodnotenie na Goodreads: 3.81

Pätnásťročná Zoe je obyčajné anglické dievča. Žije so svojimi rodičmi a sestrami. Má však jedného mimoriadneho priateľa. Ním je Stuart Harris, väzeň texaskej väznice, ktorý obýva celu smrti. Jemu píše listy, kde opisuje, čo sa jej prihodilo. Začalo to tým, keď sa zaľúbila do dvoch chlapcov. Oboch z nich zradila a jeden z nich umrel. Každú noc sa vykráda z izby a píše listy vo svojej tajnej skrýši. Trápi ju, to čo sa stalo a konečne to vylieva do riadkov listov pre pána Harrisa svoje pocity. Ocitá sa na úplnom dne a spomienky ju ťahajú čoraz nižšie. Aby pocítila úľavu sa musí niekomu zveriť so svojimi tajomstvami. Lebo nielen pár Harris, ale aj ona ublížila blízkemu...

Kečupové oblaky ma tak nejako priťahovali už od ohlásenia slovenského vydania. Zaujalo ma, že hlavná hrdinka píše listy vrahovi. Ja viem, je to divné, ale tak nejak je to originálne. A tiež to grafické spracovanie s vtáčikmi na stránkach, no jednoducho krása. No mrzí ma, že obsahovo ma to až tak nezaujalo. Myslím, že táto kniha vyzerá lepšie zvonku ako zvnútra, hoci mi nie je príjemné. Dej mi nepripadal veľmi dobrý, skôr bol veľmi priemerný a čítanie ma takmer vôbec nebavilo. Zápletka bola zaujímavá, ani autorkin štýl nebol zlý. Príbeh ma vcelku bavil, ale boli tam pasáže, ktoré sa mi jednoducho nepáčili a vadili mi. Celkovo tam bol občas poriadny chaos a nechápala som. Keď sa na to dívam s odstupom času, páči sa mi to trošku menej, ale čítanie som si vcelku užívala.

Zoe bola zaujímavou hrdinkou. Od začiatku som chcela zistiť, čo tajila a vyvrcholenie príbehu. Práve to sa mi páčilo, to bola časť príbehu, ktorá ma zaujala. Jej rozprávanie bolo zaujímavo vykreslený. Aaron sa mi páčil viac ako Max. Viac mi sedel povahovo a proste bol fajn. Max bol taký grázlik a vlastne ma celkom štval. Vadila mi však ešte jedna postava a to matka Zoe. Myslím, že sa veľmi bála všetkého a bola tiež lenivá pracovať. Podľa by pomohlo, keby jej niekto poriadne vynadal. Ale najlepšou postavou celej knihy je Bodka, mladšia sestry Zoe. Proste toto dieťa mi zlepšilo náladu a vždy ma pobavila.

Keď zhrniem Kečupové oblaky, považujem túto knihu za lepší priemer. Čítanie som si celkom užila, hoci mám aj výčitky. Keby mal dej lepší spád, určite by som si túto knihu užila viac. Autorka má celkom dobrý štýl, ale aj tam je čo zlepšovať. Neviem, či sa k tejto knihy niekedy vrátim, ale nie je to nič zlé. Naozaj má možnosť zaujať, keďže bola nominovaná na rôzne ocenenia. Tiež som počula aj rôzne hodnotenia, takže táto kniha má aj fanúšikov aj odporcov. Skúste ju, pretože už len na polici v kníhkupectve vás určite zaujme!