RECENZIA: Abbie Rushton - Nevypovedané

Autor: Abbie Rushtonová
Originálny názov: Unspeakable
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 272
Hodnotenie na Goodreads: 3.61
Hodnotenie: 3/5

Megan nerozpráva. Nik nevie prečo a čo sa vlastne stalo. V noci, keď prestala rozprávať zomrela jej najlepšia priateľka Hana. Od toho momentu všetkých blízkych od seba odháňa. V hlave má blok, ktorý jej bráni sa zveriť niekomu. Stalo sa niečo, čo musí tajiť. Navždy. Do mesta však príde nové dievča, ktoré ju okúzli svojou prostorekosťou. Jasmine je krásna, milá, priateľská a ústa sa jej nezavrú. Keď je s ňou, život už nie je čiernobiely. Práve jej chce povedať svoje prvé slová, no čo keď prehovorí príde o všetko čo je jej drahé. Čo keď Jasmine šokuje a utečie od nej? Megan musí spraviť zo správne rozhodnutie. Začne rozprávať a prizná sa alebo bude navždy mlčať.

O knihe Nevypovedané som niekoľkokrát počula na internete. Na goodreads som ju našla v lgbt poličke a anotácia vyzerala celkom dobre, preto som nedokázala povedať nie. Síce som najprv váhala, či ju neprečítam po anglicky, lebo istý čas bola na nete za štyri eurá, ale následne som sa rozhodla pre slovenské vydanie. No poviem vám jedno, táto kniha nie je nič svetoborné a rozhodne som čakala viac. Príbeh veľmi nudný a čítanie bolo takmer utrpením. Štýl autorky mi veľmi nesadol a môj názor je, že pokazila v celku zaujímavý námet. Ja som od začiatku chcela zistiť, čo Megan tají. No kým som sa k tomu dostala, autorka ma unudila. Záver sa mi páčil, ten beriem ako veľké plus.

Megan bolo vlastne celkom obyčajné dievča. Zaujímalo ma, čo tajila a nevedela som čo čakať. Čiže spočiatku sa mi veľmi pozdávala. Nie vždy sa mi páčilo, ako konala. Občas by som radšej uvítala viac akcie a možno aj viac odvahy z jej strany. Páčilo sa mi, keď bola veselá a ako ju ovplyvnila Jasmine. Bolo mi jej tiež ľúto, lebo stratila niekoho, na kom jej veľmi záležalo. Jasmine bola asi najsvetlejšou časťou knihy. Ona sa mi páčila. Jej energie, ukecanosť a dobrota, to bolo niečo, čo som čakala, niečo čo bolo jednoducho krásne. Zároveň ich priateľstvo, správali sa ako sestry a boli si blízke, To sa tak o najlepších kamarátok čaká. Iné postavy ma veľmi zaujalo, boli popravde dosť nevýrazné. A to už svetlým bodom nebolo.

Nevypovedané je kniha, od ktorej som čakala celkom dosť. No dostala som od nej minimum. Vadil mi hlavne autorkin štýl, ktorý bol neuveriteľne nudný. Jednoducho sa to čítalo zle a mala som veľký problém sa začítať. Takže túto knihu nemôžem odporučiť, pretože ma veľmi nebavila. Druhá polovica bola praktická o ničom, ale druhá sa mi páčila oveľa viac. Prekvapila ma zmena originálnej obálky, ale priznám sa, že príjemne. Naživo tá kresba vyzerá naozaj krásne a v poličke si to vie nájsť svoje miesto. Myslím, že nenáročnému čitateľovi sa táto kniha môže páčiť a má potenciál zaujať. Mne to nesadlo, ale vám určite môže.

Za túto knihu ďakujem vydavateľstvu Ikar