nedeľa, 15. mája 2016

Moja obľúbená kniha

Každý z nás má obľúbenú knihu. Tá moja sa mi dostala do rúk v roku 2012, konkrétne na Vianoce. Moja starká mi nekupuje knihy, ale v ten rok mi dala desať eur, že si mám kúpiť niečo, čo sa mi bude páčiť. Vybrala som si knihu. Presne si pamätám ako som si ju kupovala, ktorá teta z Martinusu mi ju predávala a ešte aj viem, že sa sme o nej chvíľu rozprávali. Tou knihou sú Charlieho malé tajomstvá. Prečítala som ju niekoľkokrát a vždy, keď túto knihu čítam, objavím niečo nové. Stephen Chbosky stvoril nesmierne nádherný príbeh o Charliem. Jeho postava je veľmi zaujímavá, keďže je to tichý chlapec, ktorý sa len spoznáva. Keď spoznal Sam a Patricka začal sa zapájať do spoločnosti a stal sa viac spoločenskejším. No nezmenil sa, stále to bol "charlieovský" Charlie. Autor, vždy keď už som si myslela, že bude všetko v poriadku, zasiahol a napísal niečo nečakané. Na koniec priniesol nečakaný zvrat, ktorý som nečakala a chcela som revať a revať. A áno, už som pri tejto knihe revala. Jednoducho sa pri nej smejem, revem, kričím, bavím, spievam a hlavne si vravím, že možno by bolo fajn mať na chvíľku také zážitky, aké získal Charlie so svojimi priateľmi. Autor ku knihe pripojil zoznam kníh, ktoré Charlie počas knihy čítal, hudby, ktorú počúval a seriálov a filmov, ktoré spomenul. Všetko sú to výborné kúsky a mnohé z nich si chcem prečítať a niektoré som už dávno čítala. Rovnako je na tom aj hudba a filmy. Proste táto kniha mi rozšírila kultúrny záber a dokážem nad ňou neustále rozmýšľať. Dúfam, že ste pochopili, prečo je táto útla knižka mojou obľúbenou, a ak nie, nevadí. Skúste si ju prečítať a možno pochopíte.

Pripravila som aj zopár mojich obľúbených citátov, hoci v v knihe ich je omnoho viac:
"Charlie, prijímame len takú lásku, akú si zaslúžime."
"Je to zvláštne, pretože niekedy, keď čítam knihy, si predstavujem, že som jej hrdina."
"A prisahám, že v tej chvíli sme boli nekoneční." (Tento mi visí aj na stene na internáte)
"Veľmi to bolí, keď priateľ prežíva také utrpenie."
"Milión svetiel, budov a všetko ostatné je rovnako výnimočné, ako keď to videl po prvý raz."

Na záver sa môžete pokochať fotografiami mojej mini zbierky verzií tejto knihy:


1. Moje staré vydanie, ktoré je má zvýraznené citáty a tiež má farebné papieriky,
2. rovnaké vydanie, aby som mala aj bez zmien (darovala mi ju Mara),
3. nové vydanie s inou obálkou, ktoré má aj môj citát z gr, z čoho som nadšená,
4. a na záver anglické vydania, ktoré mi darovala moja spolubývajúca. 



1 komentár: