utorok, 1. marca 2016

Mesačná chvastačka - FEBRUÁR 2015

Ani neviem ako a február ušiel ako voda. Začiatok mesiaca som trávila poslednými skúškami a hneď na to, začal nový semester. Vo februári som prečítala desať kníh, ktoré som si naozaj užila. No mala som veľa povinností, takže som nemala veľa času na blogovanie a preto mám veľa restov, ktoré pomaly začínam plniť.

Prvou skupinou kníh sú vymenené kúsky. Podarilo sa mi vymeniť štyri knižky, no ešte stále čakám na jednu výmenu. Dostali sa ku mne knihy, ktoré mám už dlhšie vo wishliste. Pohádka je jedna z kníh, ktorá vyšla vo vydavateľstve Odeon a to je značka kvalitnej prózy. Útočisko je román Nicholasa Sparksa, ktorý som už čítala a bol výborný. A preto som ho chcela mať doma. Rozlet Gemmy Hardyovej je román, ktorý vznikol na báze Jany Eyrovej a veľmi sa na knihu teším. A poslednou výmenou je Hypnotizér, ktorý je prvý diel série od Larsa Keplera, na ktorú si už dlhšie brúsim zuby.

Tiež som si tri knihy kúpila. Na ďalší semester som potrebovala knihu Vybrané časti zo slovenského jazyka pre prekladateľov a tlmočníkov. A tak konečne sa učím gramatiku! Hádam sa mi to aj podarí. Potom som pri návšteve Oxfordu, čo je kníhkupectvo s anglickou literatúrou, kúpila poviedku od Jane Austenovej The Beautifull Cassandra v edícii Little Black Classics. A poslednou knihou je zbierka aforizmov Tomáša Janovica Pinkanie. Tú som kúpila v super akcii za dve eurá a je to výborná zbierka, ktorú som si naozaj užila. 

A poslednou kategóriou kníh, ktoré mi pribudli sú recenzné výtlačky. Prišli mi dve knihy ešte z januárovej ponuky Ikaru. sú to knihy Falošný vojvoda a Svetlo, ktoré nevidíme. Svetlo som prečítala, a hoci mi to trvalo, môžem povedať, že je to výborná! Recenzia bude čoskoro. Ku vojvodovi som sa ešte nedostala, ale číta ho moja mamina a veľmi sa jej páči. Potom mi prišla prvá februárová kniha z Ikaru a to Scotland Street, ktorú som prečítala hneď ako som u našla doma. Následne prišli dve knihy zo Slovartu. Očakávala som Lirael, ktorú práve čítam a veľmi som sa na ňu tešila. Nečakane prišiel aj Detektív kostlivec, prečítala som, no nepáčil sa mi a preto ho rovno posúvam Ľubošovi, ktorý ho aj zrecenzuje. A v posledný februárový deň prišiel román ocenený Pulitzerovou cenou, Nezabíjajte vtáčika.

To sú moje prírastky za február. A čo pribudlo vám?



2 komentáre:

  1. Útočisko je veľmi krásna kniha. :) Vlastne... všetky knihy od Sparksa sú krásne. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná hromádka kníh! :-) Z týchto titulov som čítala zrejme iba Lirael, kniha sa mi páčila :-) Ostatné veľmi nepoznám, ale som rada, že vďaka tebe som sa o nich dozvedela. Veľmi pekné prírastky :-)

    OdpovedaťOdstrániť