pondelok, 11. januára 2016

RECENZIA: Daniella Ferková - Tanec pre Luciu Frey

Autor: Daniella Ferková
Názov: Tanec pre Luciu Frey
Počet strán: 256
Hodnotenie na Goodreads: 3.29

Šestnásťročná Lucia prežila posledných osem rokov vo Francúzsku, kde si plnila svoj sen ako Lucille Frey. Mala dokonalý život, milujúceho otca, úžasných priateľov a záľubu, ktorej zasvätila svoj život. Jej tanečná kariéra bola len v začiatkoch, no jej talent si získal pozornosť. No jediná nehoda zničila všetko. Sľubnú kariéru, pokojný život vo Francúzsku, priateľstvá. A tak sa Lucia ocitá naspäť na Slovensku, v Košiciach, kde sa narodila. Tam ju čaká obyčajná stredná a matka, ktorú nedokáže vystáť. Nedokáže žiť bez tanca a svojich blízkych. No potom konečne stretne niekoho, kto jej pomôže preniesť sa cez problémy. Ukáže, že nemôže za všetko viniť seba. Spozná lásku. A teraz musí nájsť v sebe silu, aby začala svoj život odznova.

Tanec pre Luciu Frey je debutový román sedemnásťročnej Danielly Ferkovej. Možno ste o nej ešte nepočuli, no jej poviedky vyhrali niekoľko súťaží a má rozbehnutú kariéru úspešnej autorky. Mňa jej román zaujal tanečným prostredím, a aj námetom, ktorý bol naozaj dobre premyslený. Prvých sto strán má úprimne dostalo. Bolo to dospelé a neskutočne dobre napísané. Vtedy som fakt nechápala, že ako mohla také niečo napísať taká mladá baba. Potom už bol príbeh taký tínedžerský, nebolo to zlé, ale aj tak to bolo oproti prvej časti slabšie. Avšak bavilo ma to, pretože Lucia ukázalo svoje iné ja. Zaujal ma tiež záver, ktorý sa opäť priblížil k prvej časti. S ním som bola veľmi spokojná. Takže po dejovej stránke to bolo dobré, malo to slabšie miesta, ale prevažne sa mi to páčilo. Na autorkinom štýle sa mi páčila slovná zásoba a stavba viet. Myslím, že táto kniha má čo ponúknuť, hoci mám aj menšie výhrady k stupňovaniu deja. Spomínaná druhá časť mierne upadala oproti prvej, ale dá sa to prehliadnuť.

Hlavná hrdinka mi spočiatku prišla veľmi temná. Bolo to pochopiteľné, pretože mala za sebou veľa zlého. No potom keď sa viac prejavila, ukázala v čom je dobrá, že vie byť aj milá a hľadá svoje šťastie. Podstatné hlavne bolo, že sa rozhodla byť šťastná a išla za svojím snom. To sa mi páčilo, lebo aj keď mala za sebou ťažké obdobie, dokázala cez všetko preniesť a dokázať, že na to má. Bara, temné dvojča číslo 1, sa mi hneď nepáčila. To bola taká mrcha, strašne mi vadila, celkovo také povahy nemám rada. Zas Ben sa mi páčil, lebo bol taký temný, čo ma celkom lákalo. No nakoniec ma tiež vytáčal. Lukáš bol taký milý, trošku záhadný, ale taký pohoďák. Postavy boli zaujímavé, páčilo sa mi, ako boli opísané a myslím, že im nemám, čo vytknúť.

Tanec pre Luciu Frey je skvelý román pre mládež, ktorý ma naozaj výnimočné spracovanie. Knihu skvelo dopĺňa playlist. Autorka má úžasný hudobný vkus, jednoducho jedna skvelá skladba za druhou. Pri čítaní som si veľa piesní vypočula a dodávalo to deju to, čo tomu chýbalo. Bez nich by to proste nebolo ono! Čítanie som si užila, hlavne tú prvú časť, pretože také niečo ma baví. Daniella má naozaj talent a rada si od nej prečítam niečo ďalšie, uvidíme čím nás prekvapí. Tanec pre Luciu Frey je veľmi dobrá kniha, ktorá síce nie je stopercentná, ale má čitateľovi čo ponúknuť. Určite po nej siahnite!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.