RECENZIA: Andrew Fukuda - Pasca

Autor: Andrew Fukuda
Originálny názov: The Trap
Počet strán: 312
Séria: Lov
Hodnotenie na Goodreads: 4.05
Hodnotnie: 3/5

Gene a Sissy v spoločnosti Davida, Epapa a niekoľkých ďalších dievčat nastúpili do vlaku, ktorý ich vedie nevedno kam. V Misii tvrdili, že sa vrátia do normálneho života, medzi bežných ľudí. No Gene si nie je istý týmto tvrdením. A preto svoje sily sústredia, aby ochránili svojich blízkych a v prvom rade liek. Jedine s ním môžu zachrániť a vytvoriť lepší svet. Je to ich posledná šanca. Musia sa dostať do cieľa a nenechať sa chytiť. Genemu sa však opäť do cesty pripletie jeho prvá láska, Ashley June. Ona je jeho najmocnejšou protivníčkou, preto musí zachovať chladnú hlavu a rozmýšľať nad tým, čo robí. Inak glupani zmiznú z povrchu Zeme raz a navždy...

O Andrewovi Fukudovi a jeho sérii o glupanoch a podivných upíroch ste už asi počuli. Prvý diel série s názvom Lov zaujal mnohých. Názory však zostali rozpoltené, niektorým sa to páčilo a iní to považujú za hlúposť. Musím priznať, že ten námet ma spočiatku prekvapil, no malo to svoje plusy. Druhý diel v pohode, uberal sa iným smerom, no zaujal ma. Tretí diel vysvetlil všetko, čo sme v predchádzajúcich nepochopili. Históriu, pôvod slova glupan a celú spoločnosť. Bolo to trošku chaotické a tak som nebola veľmi nadšená. Tiež koniec bol veľmi otvorený, čakala som niečo iné. Mohol totiž spraviť niečo nečakané, premyslené a geniálne, no nestalo sa. To ma fakt mrzelo. Ale námet, kde majú hlavnú rolu takýto bizarní upíri sa mi naozaj páčil.

Hmm, postavy... Neviem, čo k ním povedať. Všetci boli fajn, no nik si ma nezískal natoľko, že by som naňho nedokázala prestať myslieť. Gene bol odvážny a zvedavý. Chcel vedieť, čo všetko mal na svedomí jeho otec a hľadal riešenie. Bolo na ňom vidieť, že chce zlepšiť svet a zachrániť glupanov. No nie vždy vedel ako, preto občas zmätkoval. Sissy, tá sa mi v druhom diele veľmi páčila, pretože bola nespútaná a odvážna. Neviem, prečo tu ma moc nebavila. Hoci fakt makala a hľadala riešenia problémov, nejako ma nechytila. Veľmi sa mi nepáčilo, ako autor opísal postavy. Ich príbeh bol zaujímavý, no ich vlastnosti mi veľmi neimponovali. Často mi prišli nudní a určite by im pomohlo trošku energie.
Pascu ako záver trilógie beriem ako dobré ukončenie. No mrzí ma, že mohlo to byť kvalitnejšie a čitateľ by si to určite viac užil. Chýbalo mi  tam viac akcie. Príbeh obsahoval veľa genetiky, čo bolo fajn. Dodalo to deju nádych intelektuálnosti. To bol bod, ktorý sa mi páčil. Čítanie som si celkom užila, nebola som nadšená, pretože mi to prišlo priemerné. Ale malo to svetlé miesto, ktoré ma dostali. Ak ste predchádzajúce diely čítali, určite skúste aj záverečný. Mňa trochu sklamal, no tri hviezdičky si zaslúži.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.