RECENZIA: Sarah J. Mass - Koruna z temnoty

Autor: Sarah J. Mass
Originálny názov: Crown of Midnight
Počet strán: 392
Séria: Trón zo skla
Hodnotenie na Goodreads: 4.52

Celeana Sardothien je nájomná vrahyňa, ktorú pozná celá Erilea. Po tom ako ju zavreli do pracovného tábora a kráľ sa ju rozhodol omilostiť, ak porazí všetkých súperov v nezmyselnom turnaji, sa dostala na hrad. Po svojom víťazstve musela súhlasiť, že sa stane kráľovou dýkou a zavraždí každého, na koho ukáže. Takže miesto namáhavej práce v soľných baniach otročí v mene kráľa. Po uliciach sa začína šepkať o vzbure a Celeana má nájsť vodcu povstania. Do toho sa jej pripletú tajomné skrýše a mágia. S Chaolom sa čoraz viac zbližujú a sú takmer nerozluční, spolu hľadajú riešenie problémov v ríši aj ich súkromí. A kráľova dýka je pred zložitým rozhodnutím, potlačiť vzburu alebo sa stať jej súčasťou!

Celeana Sardothien je späť! Dokonalý fantasy príbeh, ktorý sa odohral v Tróne zo skla spravil obrovský boom. Kniha, do ktorej by to nikto nepovedal zaujala stovky čitateľov a teší sa výborným hodnoteniam na všetkých možných weboch. Jednoducho to bola povinná jazda! Keď som ju čítala, nemohla som sa odtrhnúť, lebo to bolo GENIÁLNE. A tak som sa nevedela dočkať Koruny z temnoty. Vravela som si, že tam ma už nič také neprekvapí, to už bude len také klasicky dobré. Nie, mýlila som sa. Toto bolo MEGA DOBRÉ! Bolo to neskutočne dobre napísané, samé zvraty, vraždy atď. Akčné, premyslené, nečakané a jednoducho úžasné, tak to sú prívlastky, ktoré môžem dať Korune z temnoty. Fantastické prvky, mágia a história, ktorú Mass rozšírila. Čitateľ si užije každú stranu, pretože tam nie je nič navyše a tie posledné  ho doslova zvalcujú! Bolo to tak aj u mňa, lebo táto kniha, to bolo perfektné. Proste som ju musela čítať a hoci som mala aj málo času, ona sa mi doslova strkala pod nos. To viete, keď si konečne na päť minút sadnete na posteľ a ona vám spadne na hlavu, to je proste osud!

Keďže tejto knihe neviem nič vytknúť, výnimkou nebudú ani postavy. Celeana Sardothien je jedna z najlepších postáv s akou som sa stretla. Je to drzá, akčná a nebezpečná rebelka, ktorý si ide za svojím cieľom. Od nej by ste nechceli byť nakopaní do zadku! V tejto časti sme mohli lepšie spoznať jej minulosť, schopnosti a povahu. Ukázala na čom jej v skutočnosti záleží a že na to nik nemôže siahnuť. Viac sme sa dozvedeli aj o Dorianovi. Dosť sa prejavil jeho brat  a otec, tiež aj história ich rodu. On sa mi ako postava páči, bol Celeanin výborný kamarát a podržal ju, takže u mňa má palec hore. A Chaol, ach Chaol... Tento chlap je proste dokonalý. Bol veľmi inteligentný a šiel si za svojím. On a Celeana, oni dvaja sú proste úžasní, patri medzi moje obľúbené postavy a teším sa ako to s nimi pôjde ďalej. Ďalej ma z postáv veľmi zaujala Nehemia, ktorá bola vážne výborná hrdinka. Postavám nemám čo vytknúť, boli perfektne premyslené, bolo mi jedno, či boli dobré alebo zle, ich príbeh som si naozaj užila!

Koruna z temnoty je výborná kniha, ktorú si musíte prečítať. Ak sa vám páčil Trón, tak ju budete zbožňovať! Druhý diel veľa odhaľuje a pri čítaní geniálneho konca nebudete dýchať. Sarah J. Mass opäť napísala geniálnu knihu, ktorú som zhltla a zostala som nadšená. Najradšej by som však bola, keby som mala poruke aj tretí diel. Moje pocity po dočítaní, boli také, že som bola zrelá na prášky! Bolo to geniálne, neskutočne dobre napísané a DOKONALÉ!!! Ak sa to niekomu nepáči, tak asi nechápem, lebo je to neskutočná pecka! Proste bez debaty päť hviezdičiek! Slovenského prekladu tretieho dielu by sme sa mali dočkať v júli s názvom Zrodená z ohňa a určite to bude perfektné!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart!