štvrtok, 31. decembra 2015

Mesačná chvastačka - DECEMBER 2015

Toto meme má na svedomí Judit.

Tak, rok 2015 je na konci. 365 nových príbehov, ktoré nám dal život. Každý bol úplne iný a pre mňa určite nezabudnuteľný. Úspešne som zmaturovala, nedostala som sa ne vysnenú vysokú školu, brigádovala som a spoznala veľa ľudí, nastúpila som na inú výšku, ktorá vážne výborná a hlavne som spoznala nových ľudí, ktorí si našli miesto v mojom srdci a už sa ich asi nezbavím. A samozrejme som veľa čítala. December samotný bol dosť hektický, nejaké predtermíny, odovzdávanie seminárok, esejí atď. Proste som sa nezastavila a dosť mi to kazilo čítateľské plány. Tiež som sa aj menej venovala blogu a recenziám, takže som značne pozadu. Ale teraz sa vráťme k decembrovým prírastkom!

Pribudlo mi neskutočne veľa kníh a vlastne ani nechápem, ako sa to všetko stalo. Nejaké recenzáky, niečo som kúpila, objavila, vymenila, ale väčšina sú darčeky. Takže začnime tými recenznými výtlačkami. Na začiatku mesiaca prišla z Ikaru novembrová novinka Vymyslela som si ťa, ktorú v najbližších dňoch zrecenzujem a bola fakt dobrá. Potom prišli dve knihy zo Slovartu a to Koruna z temnoty, tá bola geniálna a recenziu nájdete na blogu, a Kečupové oblaky, ktoré som nedávno dočítala boli zaujímavé, ale nie dokonalé. Potom prišli dve knihy z Motýľa a to Odvrhnutá, ktorá bola sklamaním, dôvod si prečítajte v recenzií a Zákon krvi, ku ktorému som sa ešte nedostala. Dve ďalšie knihy prišli z Ikaru a to Klamári, ktorých som ešte nečítal a perfektný After: Sľub, ktorý bol skvelý. A posledným recenzným výtlačkom je Seduktor: Hra zradcov, ktorú mi spolu s venovaním a záložkami poslali autorky, za čo im veľmi pekne ďakujem. Aktuálne čítam prvý diel a už som skoro na konci a obidva diely, čo najskôr zrecenzujem. 

Ďalej som nejaké knižky aj kúpila. Boli to tri výhodné kúpy, ktorým som nemohla odolať. Najprv som na facebookovom bazáre objavila Honbu za meteorom od Julesa Verna za symbolické euro, no tak kto by to tam nechal. Potom som si pri objednávke nejakých vianočných darčekov spravila radosť Panoptikom, ktoré stálo v zľave nejaké dve eurá a fakt sa na knižku teším. A poslednou kúpenou knihou je Denník Anny Frankovej, ktorú som kúpila na Zimnom zraze v Žiline od Neliss za tri eurá. To som tam fakt nemohla nechať, lebo knihu som už dávnejšie čítala a veľmi sa mi páčila, a tiež sa k nej rada vrátim. Opäť som aj niečo vymenila a tentokrát len jednu knižku. Pri výmene so Slavkom som získala knižku Talon, na ktorú som vážne zvedavá. Potom som u starých rodičov úplnou náhodou narazila na nejaké skvelé kúsky, keď mi zrak udrel na policu s knihami nádhernú Pani Bovaryovú, ktorú som hneď skonfiškovala. Po pár minútach som sa tam vrátila ešte po ďalšie dve knihy za to Zámok od Franza Kafku a Erik od Doris Lundovej. Niektoré kúsky som tam ešte nechala kvôli nedostatku miesta, ale hlavne sa teším na tieto tri, ktorých sa neviem dočkať. Asi dva týždne som bola u druhých starých rodičov (tých, kde som už raz knihy konfiškovala) a zobrala som si Mastičkára, ktorý mi už bol núkaný, ale vtedy som ho odmietla. No keďže je to poľská knižka, ako študentka polonistiky som sa to rozhodla prečítať. 

Na záver tu mám darčeky. Ja som musela byť asi strašne dobrá, keďže tu mám 13 (+1) darovaných kníh. Šiesteho decembra bol Mikuláš a ja som od rodičov dostala knižku Projekt Zenta, ktorú mi odporučila Neliss a vážne sa na ňu teším. Potom prišli Vianoce a ja som dostala strašne veľa kníh. Od rodičov som dostala Poľština - slovníček, lebo konečne vyšiel nejaký ten poľský slovník, ktorý som potrebovala, lebo sa bez niečoho takého v jazyku nepohnem. Od sestry som dostala Aspoň trochu normální, čo som už aj prečítala a bolo vážne pekné čítania a určite o tom ešte zmienim v romatnických odporúčaniach. Od tety som ako prekvapenie dostala knihu Slúžka z Fairbourne Hall od Julie Klassen. Moc túto autorku nepoznám, ale vyzerá to dobre a na Goodreads to má vysoké hodnotenie, tak som zvedavá. Od mojej úžasnej spolubývajúcej Ľubky som dostala Nočnú hru od Sherrilyn Kenyon, čo je skvelá kniha a ja som ju chcela mať doma, čo mi ona splnila. Moja naaaaaj naaaaaj naaajlepšia kamarátka Ninka mi spravila radosť knihou Vtedy v Lošonci, ktorú mi chválil náš lektor a som na ňu vážne zvedavá. Na zraze som dostala vianočné a meninové darčeky (tie budem mať v januári) od Maťky a Majky sú úplne skvelé. Maťka mi dala Odpusť mi, Leonard Peacock a This is hardcore. Na obe som už dlhšie veľmi zvedavá, tak som zvedavá, aké budú. Od Mary som dostala Ohnivú a Iskrivú, ku ktorým mi pribalila aj Charlieho malé tajomstvá, čo je moja obľúbená kniha, aby som si v tej mojej mohla zvýrazniť citáty. A keď sme boli v kníhkupectve ešte mi kúpila Tanec s diablom, čo je posledná dostupná kniha Sherrilyn Kenyonovej, ktorá mi chýbala. Preposlednou knihou, ktorú som dostala je Údolie ľalií, čo bol môj darček v knižnom Ježiškovi na zraze a mne ju venovala Frankkie. Touto knihou mi spravila nesmiernu radosť, pretože už dlhšie si chcem prečítať neičo od Alexandry Pavelkovej a takto mám tú správnu možnosť. Ešte pred Vianocami som na mládeži v balíčkovom dostala Novú zmluvu (gideonku), hoci rovnakú mám, zíde sa. Ale na fotke nie je, to len tak, aby ste vedeli. A to je mojich 30 decembrových kníh!

Ďakujem vám za ďalší rok, ktorý ste boli so mnou, za komentáre, lajky, pozretia, proste, že ste tu so mnou! Za tento rok som prečítala 140 kníh (keď tú poslednú dorazím), napísala 99 článkov a pribudlo mi 215 kníh (trošku viac, ale niektoré už nevlastním). Proste nechápem, ale ďakujem, že ste tu so mnou boli!




1 komentár:

  1. Veľmi veľa pekných kníh. :)
    Pekný článok.
    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť