RECENZIA: Rick Riordan - Neptúnov syn

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Son of Neptune
Počet strán: 488
Séria: Bohovia Olympu
Hodnotenie na Goodreads: 4.45

Nezvestný Percy Jackson je späť! Avšak nevie, kto je a čo je jeho úlohou. Vlčica Luna ho vysiela do tábora Jupiter, rímskej verzie Tábora polokrvných, kde sa má dozvedieť viac. Tam ho považujú za syna Neptúna. Začlenia ho do piatej kohorty, kde získa nových priateľov - Franka a Hazel. Spoločne sa vyberú na výpravu. Ich úlohou je ísť na Aljašku, kde sila bohov už nedosiahne a sú v obrovskom nebezpečí. Musia však naplniť dávne proroctvo. Ich poslaním je oslobodiť boha Thanata, ktorého uväznili obri. Tí sú veľmi nebezpeční, lebo slúžia Gai, ktorá túži zničiť polobohov. Percyho a jeho noví priatelia čaká zložitá úloha, ktorú musí zvládnuť. Zvládnu to?

Grécka a rímska mytológia je veľmi pútavá a rozsiahla. Rick Riordan ju veľmi zaujímavo využíva už v druhej pentalógii. Kým v predchádzajúcej sérií a prvom diele Bohov Olympu bola predstavovaná hlavne grécka mytológia, Neptúnov syn obsahuje hlavne tú rímsku. Veľmi ma to zaujalo, pretože som si obohatila vedomosti a v príbehu to bolo veľmi zaujímavé. Všetky tie kohorty, rímski bohovia, centurióni a celý Tábor Jupiter, tak to bolo dokonalé. Príbeh bol skvelý, uberalo sa to veľmi dobrým smerom, gradácia bola super a jednoducho sa to výborne čítalo. Bavilo ma hlavne to, že to bolo iné ako predchádzajúce knihy, kde bol Percy. Zdalo sa mi to vážnejšie, ale rovnako skvelé.

Postavy druhého dielu boli výborné. U Percyho to je jasné, ten ma baví už od začiatku. Je vtipný, akčný, šikovný atď. Je na ňom vidieť, že dospieva a stáva sa chlapom, lebo je to citeľné z jeho vystupovania a krokov. Ale jeho už poznáme. Boli tú samé nové postavy, hoci niektoré vám už budú niečo hovoriť. Frank bol rozhodne najlepšou postavou tejto knihy. Jeho kapitoly ma neskutočne bavili. Pri čítaní bol jasný jeho vývoj a ako získaval sebavedomie a zručnosť. Bol veľmi inteligentný a mal zaujímavý pôvod, nie len z božskej strany. Ďalšou vecou boli aj jeho schopnosti, takže ho považujem za super postavu a som zvedavá, čo sa s ním bude diať ďalej. Zaujala ma tiež aj Hazel. Jej minulosť bol trochu čudná, ale bolo to fakt skvelo premyslené a keď všetko ohľadne nej rozuzlilo, bolo to naozaj fascinujúce. Takže postavy sú vážne výborné a som zvedavá, čo bude s nimi ďalej.

Neptúnov syn bolo výborné pokračovanie Proroctva. Čítanie som si neskutočne užila, hoci som naň veľmi nemala čas a trošku mi to trvalo. Veľmi ma zaujalo predstavenie rímskej mytológie a jej porovnanie s gréckou obdobou. Rick Riordan je úžasný autor a nesklamal ma ani tentokrát. Bolo to skvelo napísané, dej bol perfektný a výborne stupňoval, jednoducho som si ho užila na sto percent. S touto sériou sa naozaj oplatí pokračovať a vrelo vám môžem odporučiť aj jej druhý diel. Na tretí diel s názvom Znamenie Atény sa veľmi teším, lebo som počula veľmi veľa skvelých vecí, ktoré ma nútia chcieť si ho prečítať čo najskôr!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment