utorok, 17. novembra 2015

November v znamení slovenskej tvorby

Už dlho sa nestalo, aby v jednom mesiaci vychádzali tri knihy pôvodnej slovensky tvorby, ktoré ma zaujali. Prvou z týchto kníh je nový počin mojej obľúbenej slovenskej autorky. Jedenásty román Mirky Varáčkovej sa zaoberá zložitou témou šikany. Ja som dostala možnosť prečítať si túto knihu predtým než vyjde a môj názor sa dozviete v nasledujúcich dňoch. Len to nikomu nepovedz vychádza 19. novembra. 

Miroslava Varáčková - Len to nikomu nepovedz

Ivo má dvadsať a život pred sebou. Mladšia sestra Eva je jeho jediná slabosť, pre ktorú bez okolkov vytiahne do boja. Sedemnásťročná Eva je bratov pravý opak. Odkedy je terčom posmechu medzi spolužiakmi, snaží sa byť neviditeľná. No s jazvou na tvári a stigmou rodinnej tragédie sa uniká pred spolužiakmi len ťažko. Keď nevinné žartíky prerastú v priamočiaru tyraniu, Eva nachádza jedinú radosť zo života už len pri tanci. A tam jej osud uštedrí poslednú a najtvrdšiu ranu menom láska.

Aj vo svojej jedenástej knihe dokazuje Miroslava Varáčková, že patrí medzi špičku slovenských autoriek pre tínedžerov. S nehou a porozumením píše o šikane, o pocitoch osamelosti v rozpadnutých rodinách a o priateľstvách tínedžerov, ktoré pre nich v ťažkých chvíľach znamenajú všetko. 


Ďalšou knihou, ktorá ma zaujala je už tretím románom Janky Šulkovej. Odvrhnutá ma zaujala svojím hudobným prostredím, ale tiež osudom hlavnej hrdinky. Jej dve predchádzajúce knihy sa mi celkom páčili a som zvedavá aká bude Odvrhnutá. Vyšla 16. novembra.

Jana Šulková - Odvrhnutá

"Kedysi dávno som si želala stratiť sa z povrchu Zeme. Odísť niekam, kde ma nik nepozná, a začať odznovu."
Emily netušila, že sa jej želanie splní. Jedného dňa sa však preberie v nemocnici a nemá nič. Rodinu, priateľov a celú jej minulosť pohltila amnézia. Ujme sa jej evanjelický kňaz s manželkou a ponúknu jej nový život. Hoci Emily chce začať od nuly a zabudnúť, že kdesi existuje jej skutočná rodina, osud jej to nechce dovoliť. 

"V duši mám obrovský zmätok. Cítim bolesť a hnev, ktoré mi ako žalúdočná kyselina vyvierajú v hrdle, nútia ma správať sa iniciatívnejšie a sebavedomejšie. Ten hnev a zlosť ma burcujú. Na druhej strane ma však máta smútok a pocit odvrhnutia."
Najnovší román Jany Šulkovej vás vtiahne do hudobného prostredia. Rodinné napätie a tajomstvá, ktoré sa postupne vynárajú z hlbín minulosti, vás nenechajú chladnými. Odvrhnutá je životný príbeh dievčaťa, ktoré po strate pamäti odhaľuje svoju minulosť a jazvy na duši spôsobené blízkym človekom. Tie ju doviedli do ťažkej situácie, keď musí voliť medzi dvomi životmi. Náročnú voľbu navyše sťažuje láska, ktorá sa jej pripletie do cesty. Emily sa musí rozhodnúť, či odpustiť, alebo nie. Pretože odpustiť je často ťažšie, ako zabudnúť...


Poslednou knihou je debutové dielo len sedemnásťročnej Danielly Ferkovej. Prekvapilo ma, aká mladučká je autorka, hlavne to, že v tomto mladom veku jej vychádza prvá kniha. V knihe nájdete veľa hudby, ktorá dopĺňa dej a playlist nájdete na Spotify či Youtube. Tanečné prostredie tohto románu vyzerá zaujímavo a ja sa teším, keď si knihu prečítam prečítam. Tanec pre Luciu Frey vyšlo 16. novembra. 

Daniella Ferková - Tanec pre Luciu Frey

Tanec pre Luciu je románovým debutom sedemnásťročnej Danielly Ferkovej, ktorá so svojimi poviedkami vyhrala niekoľko literárnych súťaží, vrátane celoslovenskej Mladej slovenskej poviedky.

Šestnásťročná Lucia sa vracia na Slovensko. Späť do rodných Košíc, ktoré opustila pred ôsmimi rokmi. Francúzske Orléans je už len boľavou spomienkou na otca a jeho náhlu smrť. Ani sľubná tanečná budúcnosť ju tam nedokáže udržať. A tak zavesí tanec na klinec, pretrhne všetky väzby s francúzskymi kamarátmi a vráti sa na Slovensko. Matke je však na príťaž a v škole vôbec nezapadne. Po mesiacoch akoby vo vzduchoprázdne si pomaly nachádza cestu späť k tancu. Znovu objavuje nielen radosť z pohybu a hudby, ale stretáva aj prvú lásku. Luciu však v snoch trápi minulosť. 

Ani zmena prostredia jej nepomáha zabudnúť na tú strašnú noc. Napokon si bude musieť vybrať. Dá prednosť sebe alebo láske? 


Tieto knihy vychádzajú v novembri a ja sa na všetky veľmi teším. Každú z nich bude recenzovať a moje pocity budem určite šíriť na fb stránke, Goodreads a instagrame. Ak o týchto knihách počujete prvýkrát, dúfam, že som vás presvedčila, že ich čítanie sa oplatí a siahnete po nich.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára