štvrtok, 15. októbra 2015

RECENZIA: Tabitha Suzuma - Zakázaná láska

Autor: Tabitha Suzuma
Originálny názov: Forbidden
Počet strán: 272
Hodnotenie na Goodreads: 4.07

Prečo je taká nádherná vec zločinom? Veď naozaj, čo na tom záleží, s kým skončím, ak nemôžem byť s ňou? Z miliónov a miliónov ľudí na tejto planéte patrí do úzkej skupiny tých, ktorých nemôžem nikdy mať? Lochan má sedemnásť a je nesmierne inteligentný, ale uzavretý a má problém sa prejaviť. Len doma má svoje miesto a dokáže povedať svoj názor. Maya je šestnásťročné dievča, ktoré je krásne a inteligentné dievča, ktoré môže pôsobiť úplne normálne. Obaja sú však ťažko skúšaní osudom. Matka na nich a ich mladších súrodencov úplne kašle a venuje sa len svojmu priateľovi. A tak sú dvaja tínedžeri nútení starať sa o mladších súrodencov a dospieť skôr, než by mali. Medzi nimi dvomi vzniká cit, ktorý by nikdy vzniknúť nemal. Dvoch mladých ľudí pohltila láska hlboká ako oceán, ktorá ich však môžu potvrdiť o poslednú vec, ktorá im zostala - slobodu.

O zakázanej láske som počula a čítala veľakrát. Existuje obrovské množstvo kníh, ktoré sa týmto citom zaoberajú, no nikdy to nebola takáto reálna emócia, ktorá môže vyvolať znechutenie. A preto téma tejto knihy odrádza viacerých, no ja som sa rozhodla si ju prečítať. Jej vysoké hodnotenia ma presvedčili, že to môže mať niečo do seba. A je to tak. Táto kniha je unikátnym dielom, ktoré rozoberá tému tak jedinečnú a komplikovanú, že môže zaujať, znechuť, ba až pozmeniť chápanie života. Pre mňa to bolo niečo neuveriteľné, žrala som každé jedno slovo. Hoci mi čítanie trvalo trošku dlhšie, vždy keď som si našla minútku na čítanie, mala som problém odtrhnúť sa, lebo táto kniha je proste úžasná. Jej dej bol taký uveriteľný, premyslený a reálny, že som mala problém veriť tomu, že je to fikcia.

Tabitha Suzuma píše úžasne, rozpráva príbeh svojej knihy veľmi reálne a nemení sa to ani pri postavách. Jej hrdinovia sú silné osobnosti s životným príbehom, ktoré čitateľov môžu ovplyvniť, pohoršiť, rozplakať. Lochan bol ťažký introvert, jeho problém komunikovať trápil celé okolie, ale vždy keď bol doma, bol úplne iný. V prostredí, ktoré poznal prejavil svoju osobnosť, povedal si svoj názor a chránil si to, čo mu bolo najdrahšie. Svojich súrodencov chránil, vychovával s láskou a chcel im dať všetko na svete. To je veľmi obdivuhodné na sedemnásťročného chalana, ktorý študuje, svojou inteligenciou predbehne celú triedu a má rozhodne na viac. Keď bol s Mayou, stával sa z neho človek, ktorý chce tak veľmi prejaviť svoje city, tak zúfalo ich potrebuje zo seba dostať von a práve z toho bola citeľná láska, ktorú k nej prechovával. Maya bola krásne dievča, ktorá bola pre svojich mladších súrodencov mamou. Bola veľmi inteligentná, silná a nezlomná. Myslím, že všetko to, čo prežívala bolo pre ňu nesmierne ťažké a obdivujem ju, ako sa s tým vysporiadala. Hlavne pri záverečných udalostiach ju to muselo stáť obrovské množstvo odhodlania.

Zakázaná láska ma zlomila, rozplakala a zničila moju psychickú pohodu. Lebo po dočítaní tejto knihy som absolútne mimo a stále mi po rozume behal Lochan s Mayou. Ich vzťah a všetko, čo sa im stalo a prihodilo ma veľmi zasiahlo. Je to kniha, ktorá ma ovplyvnila a oslovila tak silno, ako som to nečakala. Určite to patrí k najsilnejším, najlepším a najemotívnejším kníh, aké som kedy čítala. Určite si ju raz prečítam znovu, neviem kedy to bude, ale viem, že keď ju prečítam, opäť ma to zničí. Štýl Tabithy Suzumy vie pritiahnuť čitateľa a zruinuje ho. Zakázaná láska je perfektné čítanie, ktoré nie je pre každého, ale mňa si získala každou jednou stranou. Neobyčajný námet a geniálny štýl tejto knihy vás uchvátia, lebo pri mne to tak bolo. Ak máte chuť na knihu, po ktorej budete mať depku, Zakázaná láska je pre vás to pravé.