RECENZIA: Rick Riordan - Proroctvo

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Lost Hero
Počet strán: 520
Séria: Bohovia Olympu
Hodnotenie na Goodreads: 4.35

Polokrvní sú spať! Avšak najznámejší hrdina Percy Jackson sa stratil. Jeho priateľka Annabeth sa ho rozhodne hľadať, ale miesto toho objaví troch polobohov, ktorí potrebujú pomoc. Jason, Piper a Leo sú spolužiaci na súkromnej akadémii pre delikventov, ktorí sa vyberú na výlet do Grand Canyonu a napadnú ich nepriateľskí veterní duchovia. Tak sa dostanú do Tábora polokrvných, kde sa k nim čoskoro priznajú ich božskí rodičia. Krátko na to sa vyberú na prvú spoločnú výpravu, na ktorej majú zachrániť Héru a zabrániť tomu, aby bohovia boli zosadení z Olympu gigantmi. Počas ich výpravy zistia, že tam niekde sú aj polobohovia rímskeho pôvodu. A ak chcú zvíťaziť nad gigantmi, musia oba tábory spojiť sily!

Proroctvo je úvodný diel druhej pentelógie o Percym Jacksonovi, gréckom polobohovi a synovi Poséidona s neuveriteľnými schopnosťami. Prvá séria, ktorú som nedávno nanovo prečítala bola úžasná, bolo v nej skvelé pozorovať ako hrdinovia dospievajú. Pri Proroctve to už boli zrelí tínedžeri, čo sa mi nesmierne páčilo, pretože mi boli bližší vekom. Ďalšia vec, ktorá ma na tejto knihe zaujala bola opäť najviac mytológia. Boli tu prvky rímskej mytológie, o ktorej veľa neviem. Zároveň Rick Riordan rozšíril tú grécku o menej známych bohov a iné mýty, čo ma veľmi zaujalo, pretože som sa naučila opäť niečo nové. Tiež tam bolo veľa komických momentov, ktoré tam Rick perfektne zakomponoval, čo ma veľmi bavilo a asi aj baviť bude. Jednoducho ma to opäť nesklamalo a čítanie som si nesmierne užívala.

Čo veľmi oceňujem na tejto knihe sú nové postavy. Bolo to výborné osvieženie sveta polobohov. Každý z nich priniesol niečo nové a inovatívne. Taký Leo bol úžasný, ako syn Héfaista mal neuveriteľné schopnosti, nad jeho zručnosťami som otvárala oči, pretože mal zlaté ručičky. Myslím, že bol mojou obľúbenou postavou tejto knihy, lebo s niekým takým sme pri týchto sériách ešte nestretli a on ma veľmi bavil. Piper bola tak trošku rebelka, ktorej nechýbal správny úsudok a inteligencia. Tiež bola veľmi talentovaná a páčilo sa mi na nej to, že sa nevzdávala a hoci bola na dne, snažila sa splniť svoju úlohu. A Jason, tak vám bol trošku iný hrdina. Práve on predstavil prvky rímskej kultúry, čo ma zaujalo a on ma ako hrdina tiež veľmi bavil. Bol nesmierne silný a tiež bol výborný bojovník, ktorý splnil to, čo si zaumienil. Boli tam tiež spomínané aj známe postavy, čo bolo skvelé na osvieženie pamäte, takže aj to má odo mňa plus.

Proroctvo beriem ako skvelý úvod do novej série, ktorá vyzerá byť opäť dokonalá. Rick Riordan zas potvrdil svoje autorské majstrovstvo, lebo napísal dokonalý príbeh, ktorý ma vtiahol do deja. Bolo to vtipné a akčné, výborne to gradovalo a tiež to obsahovalo veľa zvratov. Jednoducho som nenašla jedinú námietku. Určite sa teším aj na ďalšie diely, ktoré budú určite skvelé. Druhý diel, ktorý nesie názov Neptúnov syn mám už prečítaný a môj názor vám poviem už o pár dní. Ale čítala som, že tretí je úplne dokonalý, takže sa ho neviem dočkať. Prvý diel tejto série vám teda môžem vrelo odporučiť, lebo obsahuje všetko, po čom čitateľ zatúži a ja som si ho nesmierne užila!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment