RECENZIA: Kiera Cassová - Prvá

Autor: Kiera Cassová
Originálny názov: The One
Počet strán: 280
Séria: Selekcia
Hodnotenie na Goodreads: 4.20

Selekcia je takmer v závere. Posledné štyri účastníčky bojujú o srdce princa Maxona. America sa rozhodla získať ho pre seba. Opäť spolu trávia čas, no Maxon stále netuší o Aspenovi. Rebeli stále požadujú zrušenie Selekcie a začínajú ohrozovať životy obyvateľov. V ohrození je aj Americina rodina a preto sa s nimi rozhodne vyjednávať, čo však vôbec nedopadne dobre, keďže ju zrania. Protesty a hrozby prinášajú mnohé tragédie, ktoré sa tiež týkajú aj Americy. To však nie je všetko. Maxon odhalí jej tajomstvá a jej pozícia v súťaži je ohrozená. Prekvapenia a nástrahy však nekončia, ale pre city sa oplatí položiť aj tú najväčšiu obeť...

Všetci dobre vieme, žer Selekcia je výborná séria. Už od prvého dielu, ktorý a mi zdal trošku idylický a naivný, ale romantický a zaujímavý zároveň, si ma získal. Druhý diel bol dosť zlomový, mal veľa momentov, ktoré boli neskutočne dobré a mňa prekvapili. Tretieho dielu som sa nevedela dočkať, jednoducho chcela som vedieť, ako to vyvrcholí. Dočkala som skvelej knihy, v ktorej bolo všetko, čo som chcela. Napätie, romantika, nečakané zvraty atď... Bolo tam toho požehnane, autorka čitateľa prekvapí a zaujme, pretože sa dej opäť uberal smermi, ktoré neočakáva. Záver je tiež veľmi napínavý, hoci podľa názvu by som to nečakalo. Bolo to zaujímavo zamotané a perfektne to vyústilo. Autorka sa skvelo vyhrala so zápletkou a pridala zaujímavé prvky z histórie krajiny.

Postavy sa opäť posunuli ďalej, hoci len málo z nich bolo nových či nečakaných. Avšak osudy niektorých boli nečakané a tragické, čo ma vážne zamrzelo. America opäť ukázala svoju silnú osobnosť a odhodlanie pomôcť spoločnosti na úkor seba. Opäť sa snažila robiť dobro, hoci mala tajnosti, bolo jasné, že jej city sú úprimné. Myslím, že je to dobrá hrdinka, ktorá ma v tejto knihe bavila, bolo mi jej ľúto alebo som sa tešila s ňou.  Maxon bol úžasný, neviem prečo, ale pre mňa to je výborný hrdina. Prešiel si mnohým ťažkým, myslím, že práve v tomto diele mal mnoho zlomových situácií a práve tie ho urobili silnejším. Mňa zaujal svojou dobrou povahou, odhodlaním, silou, kreativitou. Páčilo sa mi ako veľmi ľúbil, hlavne Americu, bolo to na ňom tak čitateľné, že by som si ich nevedela predstaviť od seba.

Prvá je perfektný diel tejto série a dokonalé vyvrcholenie úvodnej trilógie. Obsahovalo všetko, čo má čitateľa zaujať a mňa si to získalo. Prečítala som to v priebehu pár hodín, nemohla som sa odtrhnúť a tie nečakané zvraty ma naozaj potrápili. Autorka tam dala všetko, čo mohla a myslím, že to bolo skvelé vyvrcholenie. Záver mal akciu, ktorá stupňovala a čitateľa to určite trošku potrápi. Určite tomu nemám čo vytknúť, čítanie užila a zostala som očarená. Myslím, že celú sériu môžem odporučiť každému, hoci má predvídateľný dej, skvelo sa číta a má výborný priebeh. Tiež sa teším na voľné pokračovanie The Heir, ktoré ma podľa anotácie získalo a u nás by malo vyjsť v marci. A určite vás poteším informáciou, že vyjdú aj poviedky Happily Ever After. Takže aj tretí diel bol výborný a za dostáva päť hviezdičiek.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem preskoly.sk
Knihu kúpite na tomto odkaze