sobota 3. októbra 2015

Mesačná chvastačka - september 2015



Ani neviem ako a moje štvormesačné prázdniny skončili. A tak už dva týždne zarezávam v škole a tvárim sa, že študujem na univerzite. Konkrétne na Filozofickej fakulte Univerzity Mateja Bela odbor prekladateľstvo a tlmočníctvo v kombinácii anglický a poľský jazyk. Prečo ja toto píšem Juditinej Mesačnej chvastačky neviem, ale mám tu zase veľa kníh (áno, šibe mi), tak poďme na to. Knižky v tejto chvastačke budú obsahovať knihy, ktoré prišli len tento týždeň a keďže som bola na intre, mám chaos v tom, ktorá kedy prišla a budú tu všetky, takže októbrové budú až od budúceho týždňa.

Začnem knihami, ktoré som si ukoristila, keď sme sťahovali našu obecnú knižnicu a vyraďovali duplictné a poškodené knihy. Pri tejto možnosti mi pribudlo päť kníh, na ktoré sa nevie dočkať. Prvou je ďalšia kniha Jula Verna do mojej zbierky a to Cesta okolo sveta za 80 dní. Ďalšou je román Kurta Vonneguta Bitúnok č. 5, na ktorú som zvedavá, lebo Vonnegut je veľmi odporúčaný autor. A poslednými prírastkami sú tri knihy Thomasa Hardyho, ktoré obsahujú 6 románov a to Návrat do rodiska a Ďaleko od hlučného davu, Nešťastný Jude a Tess z d'Urbervillovcov a Ľudia z lesa a Starosta casterbridgský. Veľmi sa na tohto autora teším, obzvlášť na Tess, ktorú mám v hľadáčiku už dlho, ale nevedela som ju nájsť. 

Niekoľko kníh som aj dostala a mám z nich nesmiernu radosť. Prvými piatimi sú knihy z edície Nového času a to Keď báčik z Chochoľova umrie, Stätky-zmätky, Zmierenie alebo Dobrodružstvo pri obžinkoch, Rysavá jalovica a Ženský zákon. Ďalšou knihou je piaty diel Angeliky - Angelika sa búri, ktorý mi chýbal a Dada mi ho poslala, keďže mal viac kópií, za čo jej veľmi pekne ďakujem. A poslednou knihou v tejto kategórii je arc výtlačok knihy Magnus Chase and the Sword of the Summer od Ricka Riordana, ktorý vychádza 8. októbra. Ja sa na túto knižku veľmi teším a dúfam, že sa k nej v októbri dostanem. Túto knižku som dostala z vydavateľstva Slovart, že im tam zavadzala a že mi ju len tak venujú. Mali ste vidieť môj vyhúkaný fejs, keď som ten balík otvorila. 

Ďalšou kategóriou, z ktorej knihy vám ukážem sú recenzné výtlačky. Opäť raz ich požehnane a nechápem prečo si toho tak veľa beriem. Prvou knihou, ktorá prišla je Trón zo skla od Sarah J. Mass, ktorá bola geniálna, recenzia je na blogu a proste táto kniha je dokonalá.  Ďalej tu mám dva knihy z Fragmentu a to prvý a druhý diel Bohov Olympu ako súčasť Leta (jesene už) s Rickom Riordanom a to Proroctvo a Neptúnovho syna. Proroctvo mám prečítané a zajtra ho zrecenzujem, Neptúnovho syna dočítam hneď, len čo dopíšem tento článok. Potom tu mám dve knihy z Ikaru a to sú pokračovania sérií takže Zhorenisko ako druhý diel Labyrintu a Zbohom, klamstvá ako pokračovanie Zbohom, nevinnosť. Potom tu mám knihu Prvá od Kiery Cass ako tretí diel Selekcie, na ktorý sa mega teším! A na záver tu mám očakávaný Kódex Tieňolovcov, ktorý ma doma čakal celý týždeň a konečne som ho večera otvorila. A v noci ho začnem čítať a asi ho aj prečítam. 

A poslednou kategóriou sú knihy kúpené. Začnem dvomi učebnicami, ktoré tu mám vlastne len tak zo žartu a sú to An Introduction to the Study of the English Language a Štylistické zákutia prekladu a prekladania. Potom tu mám knihu Na západe nič nové od Remarqua, ktorú som kúpila v Žiline, kde som sa stretla s Marou a ona si kupovala knihu, ale ku 15% zľave potrebovala 15eurový nákup, tak sme to niečím potrebovali doložiť. Ďalej tu mám knihu English is easy, Csaba is dead, čo je kniha, ktorá vznikla na námety jednej divadelnej hry a je to vážne výborná a vtipná kniha. Potom som si z výplaty spravila menšiu radosť, keď som si objednala Aristotle & Dante discover the secrets of the universe, ktorá je dokonalá a vážne vám túto knihu môžem odporučiť. V Banskej Bystrici kde sa momentálne zdržiavam väčšinu týždňa som objavovala antikvariáty a kúpila som si siedmy diel Angeliky - Angelika a Nový svet, ktorý ma vyšiel symbolické euro. Posledné knihy, ktoré tu mám sú Druhá strieborná kniha snov a The Retribution of Mara Dyer, a aj na tieto sa veľmi teším!


Tak to je za september všetko, ja a mojich 27 kníh sa s vami lúčime a vidíme sa pri ďalšej chvastačke!

3 komentáre:

  1. 27 kníh? Pfuu.. ja som mala len 20 a už to nemám naozaj kam pchať.. ty ich mávaš každý mesiac tuším 15+ .. to kde máš toľko miesta sakra?! :D
    Mimochodom Druhú striebornù knihu snov ti závidím, teraz prednedávnom som dočítala prvú časť a bolo to skvelé, už sa teším na pokračovanie ^^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja to miesot nemám, ja to pchám kam sa dá, proste niektoré police majú aj po dva rady :D

      Odstrániť
  2. Tento formát milujem..a vždy ticho závidím.. 😊každopádne zas a znova super článok ❤

    OdpovedaťOdstrániť