RECENZIA: Sarah J. Maas - Trón zo skla

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Throne of Glass
Počet strán: 376
Séria: Trón zo skla
Hodnotenie na Goodreads: 4.22

Celeana Sardothien je najnebezpečnejšou a neobávanejšiou vrahyňou v celom Adarlene. Prichádza na kráľovský dvor, aby získala svoju slobodu. Ak ju chce naspäť musí poraziť ďalších zločincov a vyhrať súťaž a následne na to slúžiť štyri roky krutému kráľovi. Keď sa jej to nepodarí poputuje naspäť do soľných baní odpykávať si svoj trest, ktorý ju môže pripraviť o život. Najal ju korunný princ Dorian, ktorý ju podporuje spolu s veliteľom stráže Chaolom. Za hradbami hradu sa však skrýva oveľa väčšie nebezpečenstvo ako nájomní vrahovia. To začne jeden po druhom vraždiť jej protivníkov a miesto slobody Celeana bojuje o holý život. Nepriateľ sa totiž s neúspechom neuspokojí...

O knihách autorky Sarah J. Maas počúvam zo všetkých strán. Veľa mojich blogerských kamarátok túto knihu čítalo a väčšina z nich zostala nadšená. Tiež sa som veľa vecí počula o jej A Court of Thorns and Roses, ktoré ma taktiež zaujalo. Keď som uvažovala nad tým, či si ju prečítam, váhala som, keďže je to fantasy a bola som skeptická, či mi to sadne. Bolo mi však povedané, že sa mi to bude určite páčiť a naozaj to tak je. Trón zo skla je jednou z najlepších kníh, ktoré som za tento rok prečítala. Bolo bravúrne napísané, čo ma uchvátilo natoľko, že som sa od knihy nemohla odtrhnúť. Vždy, keď som si našla chvíľku času na čítanie, príbeh ma zaujal, postavy ma vtiahli do deja a užívala som si celkové prostredie. Bolo to akčné, napínavé, vtipné, skvelo premyslené a originálne. Keď som to čítala, nevedela som ako to bude pokračovať, ale od počiatku až po koniec som bola nadšená. Príbeh sa uberal perfektným smerom a vyústil do dokonalého záveru.

Z postáv som nadšená. Na každú viem povedať len samé superlatívy, pretože Maasová vie aj zloduchov stvoriť tak, aby sa mi páčili. Celeana (Selejna, výslovnosť mi trvala skoro týždeň) je asi najviac kick-ass hrdinka s akou som sa kedy stretla. Celé detstvo som snívala, o tom aká chcem byť a presne takáto. Ona je proste neporaziteľná a zároveň nežná a citlivá. Jednu takú by som občas potrebovala v príručnom balení, lebo by nakopávala ľudí, ktorí ma vytočia. Princ Dorian bol dobrý hrdina, ale vôbec by mi nevadilo, keby bol trošku drsnejší. Ale Chaol, ako z neho sa mi klepali kolená, prosím pekne to bolo neskutočný chlap. Aj s tou jeho odutosťou a odmeranosťou som ho proste žrala. Stále som čakala kedy príde na scénu a keď tam boli spolu s Celeanou, napätie sa dalo krájať, to bolo jednoducho božské.

Takže, ak hľadáte niečo, čo je epické, perfektne napísané a proste dokonalé, skúste Trón zo skla. Je to kniha, ktorá poteší nielen na pohľad, ale aj zvnútra. Ja som si jej čítanie neskutočne užila a veľmi rada si ho zopakujem. Celý príbeh bol úžasne premyslený, lebo mal hlavu aj pätu. Oceňujem, že autorka vymyslela všetky aspekty daného sveta vrátane božstva, politiky a histórie. Na záver poviem, že to je must read pre milovníkov ya, pretože je to úplne perfektné. Druhý diel s názvom Koruna z temnoty by mal vyjsť v novembri a ja naň teším viac než na Vianoce, lebo určite bude dokonalý!