RECENZIA: Rick Riordan - Vojna bohov

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Last Olympian
Počet strán: 414
Rok vydania: 2011
Séria: Percy Jackson
Hodnotenie na Goodreads: 4.48

Príbeh Percyho Jacksona pokračuje aj po piatykrát a opäť sa musí postaviť zoči voči nebezpečenstvu. Náš hrdina zanedlho oslávi šestnáste narodeniny, ale nie je to to, na čo myslí. Spolu so svojimi priateľmi sa opäť pripravuje na výpravu. A ako darček sa k nemu konečne dostáva celé proroctvo, ktoré pred ním tajili a môže úplne zmeniť jeho život. Musí sa pokúsiť zastaviť Krona a jeho nasledovníkov, ktorí chcú zničiť Olymp a pomstiť sa. Polokrvní musia spojiť svoje sily, zachrániť Tábor a zároveň nepustiť temné sily na Empire State Building. Bohovia totiž bojujú na všetkých frontoch a snažia sa zničiť Tyfóna, ktorý ničí Ameriku. Boj je tvrdý a neľútostný, ale Olymp nesmie padnúť, Percy vie, že to nesmie nikdy dopustiť. Začítajte do záverečného dielu tejto epickej série, kde grécka mytológia dostáva modernú podobu!

Nadišlo k poslednému boju a záverečnému príbehu prvej pentalógie Percyho Jacksona. Na rereading posledného dielu som sa veľmi tešila, lebo som už zabudla celý priebeh boja, postavy aj aj vyvrcholenie zápletky. Ja viem, hanba mi. Musím priznať, že som si to užila, bolo to geniálne zakončenie príbehu. Ten skvelo gradoval, bolo tam veľa bitiek a akcie, čo bolo pozitívum. Práve na tomto dieli je možné vidieť, kam sa príbeh posunul, ako rástol a kde smeroval. Užila som si hlavne úplný záver, ktorý bol priam dokonalý, nastalo skvelé zmierenie, ktoré ma potešilo. Opäť tu bolo veľa humoru, na niektoré momenty nemôžem zabudnúť, pretože som fakt rehotala. Rick Riordan to tam zakomponoval priam kráľovsky a k Percymu to perfektne pasuje.

Postavy bol v tejto časti úplne perfektné. Ku žiadnej nemám výhrady. Ich príbehy smerovali tam kam mali. Zlí alebo dobrí, všetci mali svoj miesto, pretože to bolo perfektne dokonalé. Potešil ma návrat starých postáv, ale tiež pridanie ďalších mýtických bytostí. Percy bol vo Vojne bohov perfektný. Uvažoval, plánoval, bol to hrdina, ktorý vedel za čím ide. Bol veľmi rozhodný a inteligentný, ukázal svoje schopnosti v celom rozsahu a mňa opäť okúzlil. Keď ho porovnám s dvanásťročným Percym, je zreteľný vývoj a postupné dospievanie. Annabeth môžem po tejto časti označiť ako dievča, ktoré miluje a nevzdáva sa. Je veľmi obetavá, chce si splniť svoje sny a zároveň tak miluje svojich blízkych, že je pre nich ochotná zdať sa všetkého. Ďalej z postáv sa mi veľmi páčil Tyson, hoci ho tam veľa nebolo, jedinou vetou si ma získal (opäť). Zaujala ma Rachel, ktorá to tam poriadne zamotala a tiež Luke, ktorý mi konečne prestal liezť na nervy, čo bolo vážne prekvapivé. Takže postavy získavajú odo mňa veľké plus.

Vojna bohov výborne zakončila pentalógiu Percyho Jacksona. Táto časť dá čitateľovi všetko, po čom túži. Nebolo tam nič, čo by mi nejako vadilo či prekážalo, Skôr každá stránka bol plná plnohodnotného príbehu, od ktorého som mala problém odtrhnúť sa, keďže som túto knihu prečítala v priebehu niekoľkých hodín. Celý tento rereading mi utvrdil názor, aká úžasná je táto séria a Rick Riordan výborný autor. Ak máte radi humor a mytológiu, určite si skúste túto sériu, prečítať pretože vás okúzli. Za mňa päť hviezdičiek. Zároveň nezabudnite na druhú pentalógiu s názvom Bohovia Olympu, ktorú budem dúfam čítať už onedlho!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžete objednať na tejto stránke