RECENZIA: Kiera Cass - Elita

Autor: Kiera Cass
Originálny názov: Elite
Počet strán: 312
Séria: Selekcia
Hodnotenie na Goodreads: 4.01

Na začiatku bolo tridsaťpäť dievčat, ktoré bojovali o srdce korunného princa Maxona. Medzi nimi sa nachádza aj America, dievča z piatej kasty, ktorá bojuje o jeho lásku tiež. Ona si však nie je istá, či je Maxon ten pravý alebo je to Aspen, jej prvá veľká láska. Stále spomína na čas, ktorý strávila s ním a nedokáže naň zabudnúť. Avšak je tu aj Maxon, ktorý ju tiež veľmi priťahuje, ale konkurencia stále narastá. Úzky kruh jej súperiek ju núti bojovať tvrdšie, ak chce jeho srdce získať pre seba. Jej rozhodnutie je však ohrozované rebelmi, ktorí opakovane napádajú palác, pretože chcú zrušenie Selekcie. Keď sa America konečne rozhodne, všetko sa začína meniť a ona prestáva veriť v svoje rozhodnutie. A preto má stále dve možnosti, stať sa princeznou s rozprávkovým živom pri Maxonovi alebo s Aspenom, na ktorého nedokáže zabudnúť.

Keď som sa nedávno začítala do originálneho sveta Selekcie, nedokázala som sa od čítania odtrhnúť. Prvý diel tejto série ma očaril a svoje pocity som hneď po dočítaní vložila do recenzie. Na pokračovanie som sa veľmi tešila a musím povedať, že ma nesklamalo. Opäť som čítanie zvládla veľmi rýchlo a moja dojmy zostali veľmi silné. Dej bol výborný, skvelo premyslený a jednoducho dokonalý, takže to bolo čisto skvelé. Kiera Cass to vymyslela vážne výborne a jej premyslený svet ma dostal. Čítanie som si užila a prežívala som každú stránku. Po dočítaní som si len priala, aby už bol september a vyšiel tretí diel, na ktorý sa veľmi teším. Takže aj z druhého dielu tejto série som úplne nadšená.

A čo postavy, tak tie boli výborné. America sa mi páčila, možnože aj viac než v prvom diele. Myslím, že je veľmi odvážna, svojská, talentovaná, ale tiež trošku nerozhodná. Maxon, ooo úžasný Maxon. To je jednoducho hrdina, ktorého baby žerú. On je taký dobrák, ktorý vie pomôcť v núdzi čo sa hlavne tejto knihe ukázalo. Aspen, ja neviem čo si o ňom myslieť. Vlastne ani neviem, čo si o ňom myslím. On je fajn, ale niekedy ma strašne iritoval a jeho správanie mi vadilo, jednoducho mi nesedel. V Elite sme mali možnosť spoznať lepšie aj Americine sokyne. A práve toto ma veľmi zaskočilo a prekvapilo, bolo to úžasné a spravilo mi to poriadne nervy. Ale postavy boli skvelé autorka ich výborne premyslela a teším sa na ich ďalšie príbehy.

Keď porovnám Elitu so Selekciou, môžem povedať, že bola akčnejšia, ale zároveň obsahovala veľa romantiky a odhaľovania citov. Pri niektorých scénach som len krútila hlavou a zúrila, lebo to bolo jednoducho strašné. To boli proste infarktové stavy, ktoré som následne predýchala, ale aj tak som im nedokázala uveriť. Takže druhý diel Selekcie - Elitu vám môžem určite odporučiť, ktorá je podľa mňa úplne perfektná. Tretí diel s názvom Prvá vyšiel niekedy v posledných dňoch a ja sa ho neviem dočkať, pretože bude určite skvelý. Zároveň sa všetci môžeme tešiť na štvrtú časť s názvom The Heir, ktorý vyjde niekedy na budúci rok.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk
Knihu si môžete kúpiť na tejto stránke