RECENZIA: Rick Riordan - Boj o labyrint

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: Boj o labyring
Počet strán: 397
Rok vydania: 2011
Séria: Percy Jackson
Hodnotenie na Goodreads: 4.37

To by nebol Percy Jackson, keby sa mu nepodarilo školu, do ktorej ešte ani nenastúpil, takmer podpáliť. No opak je pravdou a náš obľúbený poloboh je opäť v malére. Následne sa Percy opäť vracia do tábora Polokrvných, kde zistí, že rada kopytníkov sa vyhráža Groverovi odňatím licencie a preto musí opäť zasiahnuť. Spolu s ním Annabeth a Tysonom sa vydajú na ďalšiu nebezpečnú výpravu. Tentokrát smerujú do Daidalovho labyrintu, ktorý sa však už nenachádza na Kréte, ale pod celými štátmi. Tam na nich čakajú obludy každého druhu a k tomu ich toto nešťastné miesto môže dohnať do šialenstva. A k tomu prichádza vojna medzi Olympanmi a krutými Titanmi, ktorý sa dostávajú z temného Tartaru!

Keď som začala s týmto rereadingom Percyho, veľmi som sa tešila na štvrtý diel. Pamätala som si, že táto časť ma uchvátila a patrila medzi moje obľúbené. A musím uznať, že tento pocit zostal. Páčila sa mi dynamika tejto knihy. Bolo v nej veľa mytológie, hlavne takej, ktorá nie je až taká verejne známa, čo ma veľmi oslovilo. Už od dieťaťa ma fascinuje práve spomínaný labyrint a Daidalos, ktorý bol vlastne trošku šialený, ale zároveň geniálny vedec. Myslím, že celá táto kniha bola dosť akčná a veľa sa v nej odohralo. Od zlyhania, cez odhodlanie, až po odvahu tu nájdete všetko a snáď každý pocit, ktorý môže nastať.

Postavy, čo k nim... Opäť menšie zmeny, ktorý zase raz zamotali dej. Oceňujem návrat Nica, ktorého vážne milujem. Tento hrdina, hoci je ešte len dieťa, ma vždy fascinoval. Jeho schopnosti, povaha a príbeh sú vlastne veľmi zaujímavé, keďže s niečím takým som sa ešte nestretla. Čo k Annabeth, všetci vedia, že je inteligentná, bystrá a talentovaná. No v tejto časti sme mohli vidieť, že sa bojí a bojí sa u Luka. Napriek všetkému zlému naňho nedokázala zabudnúť, čo hovorí o tom, aká dobrá práve jej postava je. Percy bol opäť raz skvelý, je to totiž výborný hrdina, ktorý ma nedokáže sklamať. Páčila sa mi tiež nová postava a to Rachel, ktorá ak si dobre pamätám ešte poriadne pomotá dej.

Boj o labyrinrt môžem ohodnotiť ako výborný diel dokonalej série. Dokonca ho označím ako môj najobľúbenejší, lebo sa mi veľmi páčil. Hlavne zápletka postavy či napätie boli perfektné. Oceňujem tiež gradáciu, keďže príbeh stupňoval do dokonalého záveru. Týmto dielom asi vždy zostanem nadchnutá, pretože smer, ktorým sa príbeh uberal sa mi veľmi páčil a bol veľmi živo napísaný. Milovníkov mytológie to určite oslovi a nesklame. Ja som sa dočkala všetkého, čo som očakávala a bol to dokonalý zážitok, ktorý v budúcnosti rada zopakujem!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment!
Knihu si kúpite napríklad na tejto stránke