nedeľa 2. augusta 2015

RECENZIA: Kiera Cass - Selekcia

Autor: Kiera Cass
Originálny názov: The Selection
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 312
Rok vydania: 2014
Séria: Selekcia
Hodnotenie na Goodreads: 4.15
Hodnotenie: 5/5

Selekcia môže zmeniť život mnohým dievčatám, no len tridsaťpäť sa dostane do užšieho výberu. Majú možnosť vyskúšať si život, o ktorom sa im mohlo len snívať. Užívať si luxus, drahé oblečenie a šperky. A toto všetko je len výhodou, keď bojujú o srdce korunného princa Maxona. Pre Americu Singerovú to však vôbec nie je zaujímavé. Jediné, čo sa zaujíma je to, ako pomôcť svojej rodine a venovať sa hudbe. No Selekcia je možnosť, ako vytrhnúť svoju rodinu z biedy a tak je nútená opustiť domov. Uvedomí si, že život, po ktorom túžila nie je to, čo naozaj chce...

Selekcia je svetovo ospevovaná séria, na ktorú som počúvala chvály z každej strany. Zahraniční booktuberi či domáci blogeri, väčšina z nich sa zhodla v tom, že je to dobré. Hoci bola som skeptická, keďže našli sa aj negatívne názory. Túto knihu som mala doma na polici okolo pol roka, kým som sa k nej dostala. Teraz som sa rozhodla po nej siahnuť a prečítala som ju v priebehu niekoľkých hodín. A musím uznať, že to bolo vážne dobré. Zaujímavý námet, ktorý sa môže vyvíjať v dvoch smeroch ma veľmi zaujal. Hoci otrepanosť milostného trojuholníku mi v niektorých momentoch nevoňala. Tiež som tam videla podobnosť s The Hunger Games, čo som miestami nechápala a vadilo mi to. 

Postavy, z tých mám zmiešané pocity. America bola fajn, páčilo sa mi, že sa vedela obetovať za svojich blízkych. Avšak si myslím, že zo seba robila veľké chúďa, teda aspoň mala pár takých momentov. Zaujala ma jej vášeň pre hudbu a jej rodina, keďže boli všestranne nadaní. Ďalej tam bol Aspen. Tento chalan sa mi spočiatku pozdával. Makal, zarábal, staral sa. Ale dáko si to u mňa chlapec pokazil a až do konca knihy mi liezol na nervy. A naše princiatko Maxon, ten ma zas zo začiatku iritoval. Prišiel mi až moc dokonalý. Perfektný synáčik, meter osemdesiat a tehličky na bruchu. Nejako sa mi však neskôr začal pozdávať, keďže mal príjemnú povahu a nebol namyslený. Z postáv by som rada spomenula ešte Americine sokyne, ktoré boli totálne tupé. Vážne, myslím, že každá z nich mala v hlavne tak maximálne prievan...

Takže áno, táto kniha ma dostala. Bola dobre napísaná, postavy boli celkom v pohode a príbeh ma aj napriek predvídateľnosti bavil. Táto kniha bola veľké klišé, avšak aj napriek tomu som si ju zamilovala. Zaujal ma dystopický motív a spoločnosť rozdelená do kást, hoci mne, ako liberálnemu človek to prišlo ako diskriminácia. Páčil sa mi romantický námet, lebo celá táto kniha bola veľmi sladká, no aj tak sa mi to páčilo. Vlastne po tom konci by som sa najradšej vrhla na Elitu, ktorú bude určite skvelá a dúfam, že sa k nej dostanem čo najskôr. Za mňa 5/5, aj keď si to možno kvôli pár drobnostiam nezaslúži, no aj tak som si čítanie Selekcie veľmi užila. 

1 komentár:

  1. Zaujímavé. Na začiatku tvojej recenzii som mala pocit že jej dáš tak 3/5 vzhľadom na to, že ti extra nijako nepasoval. Ani America, Aspen či Maxon :D a predsa sa ti to páčilo.. ale myslím že aj ja som natrafila na knihy ktoré sú u mňa na tom podobne ako Selekcia u teba :)

    OdpovedaťOdstrániť