pondelok 31. augusta 2015

Mesačná chvastačka - august 2015

Toto meme má na svedomí Judit

Je posledný augustový deň a zároveň aj Deň neprečítaných kníh. Letné prázdniny sa už pomaly dočkajú dôchodku a školopovinní opäť zasadnú do lavíc. Mňa to čaká až za pár týždňov, ale v stredu pekne naklusám na zápis a bude zo mňa vysokoškoláčka. Budem študovať na Filozofickej fakulte Univerzity Mateja Bela odbor tlmočníctvo a prekladateľstvo v kombinácii anglický a poľský jazyk. 
Keď uplynulý mesiac zhrniem v knihách, tak bol veľmi úspešný. Prečítala som pätnásť kníh (a do večera možno stihnem aj šestnástu) a pribudlo mi dvadsaťštyri nových kúskov. Ak vás zaujíma, aké to boli, čítajte ďalej. 

Začala by som kúpenými knihami, ktoré sú tentokrát tri. Prvú z nich, Nórske drevo od Haruki Murakamiho, mi kúpila Maťka za dve eurá, ktoré som jej následne preplatila. Túto knihu som si chcela prečítať a som rada, že ju mám doma a tiež dúfam, že sa k nej dostanem, čo najskôr. Ďalšou knihou je Pýcha a predsudok od Jane Austen. Od tejto autorky som čítala len Emmu, ktorá sa mi veľmi nepáčila. No práve táto jej kniha spolu s Rozumom a citom sú vraj lepšie a tak sa na ne teším. Poslednou kúpenou knihou je Cantervillské strašidlo od Oscara Wilda v dvojjazyčnej edícii Nového času, ktoré sa mi podarilo kúpiť za poštovné.  Ďalej som tri knižky aj dostala. Všetky som dostala od Sue, ktorú určite všetci dobre poznáte. Tieto darčeky mi priniesla na Zraz v BA, ktorý bol začiatkom mesiaca. Jedná sa o Tigrovu misiu (kompletizujem si Tigriu ságu), Znamená vlka a Tri kroky do pekla. Za tieto knižky jej ešte raz veľmi (veľmi veľmi veľmi) pekne ďakujem.

Tento mesiac som obdržala veľké množstvo recenzných výtlačkov (lebo asi preskočilo, keď si myslím, že to všetko stíham.) Hneď začiatkom mesiaca prišli Čierne klamstvá z Ikaru, ktoré nestihli prísť v júli a včera som na ne písala recenziu. Za august z Ikaru tu mám Strácame sa v sebe (ktoré bolo mimochodom úžasné, tešte sa na recenziu) a Labyrint: Útek, ktorý bol tiež celkom podarenou knihou. Na FB stránke YOLi rozdávali pracovné výtlačky knihy After: Bozk a keďže ja som o nej počula od Domča a Mary fajn veci, no samozrejme, že som sa ozvala. Nakoniec to vôbec nebolo zlé a recenziu nájdete na blogu. V spolupráci s Fragmentom stále pokračujem s Letom s Rickom Riordanom a preto prišli tri diel Percyho Jacksona. Na Kliatbu Titanov a Boj o labyrint nájdete na blogu recenzie. Vojnu bohov práve čítam. Ďalej tu mám dve knižky z vydavateľstva Motýľ - Láska cez oceán (ktorú som prečítala a zrecenzujem ju niekedy v najbližšej dobe) a Kamaráta nebozkávaj, ktorú som nečítala, ale moja sestra áno, pretože len čo prišla, skonfiškovala mi je. A poslednou knihou, ktorú som včera prečítala a nesmierne som si ju užila, je Elita od Kiery Cass. Za túto knižku ďakujem preskoly.sk

Poslednou kategóriou sú knihy vymenené. Z týchto mám obrovskú radosť, pretože sa mi podarili skvelé výmeny, ktorým doteraz nedokážem uveriť. S Dagmar (ktorú tiež všetci poznáte) som vymenila Rudú jako krev a Bílú jako sníh. Potom jednou slečnou Potrhaná křídla a následne Svatbu. Potom prišlo na rad S hlavou v oblacích pejru. A dnes ma potešil balíček od Simy s Poklonami a sprisahaniam. Okrem toho mi prišiel balík od jednej pani s Božským bastardom a Sladkým zabudnutím (a to sú vážne asi úlovky mesiaca.)


Moje krásky :3


Takže august bol úžasný, čo sa kníh týka. Veľa skvelých prírastkov, no určite si už s takýmito veľkými chvastačkami musím dať pokoj, keďže priestor nepustí. Dúfam, že sa vám článok páčil a vidíme sa už čoskoro pri ďalšom. 

5 komentárov:

  1. No môj bože! Ale ich máš! Toľko kníh som v živote ešte za mesiac nenazbierala ._. :D
    Sú to skvelé kúsky inak - Tigrovu kliatbu by som si už chcela konečne prečítať, čítam len samú chválu. Elita bola podľa mňa omnoho lepšia ako Selekcia :) After som prečítala ešte v júli a musím uznať, že je to dosť dobrá ff - aj keď na OneDirection.
    Labyrint je omnoho lepší ako film a trochu ma zaskočilo ako sa kniha líši od filmu :)

    Reading Books With Love

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super prírasty, najviac ma potešilo, že kompletizuješ Tigriu ságu. Hovoril som o nej, že je úžasná? :D :D Na Elitu sa chystám, ale asi to budem čítať, až keď vyjde druhý diel, no :D Percy vyzerá fakt úžasné, škoda že tie chrbty pošpinili značkou Young adults :D (ha, a to je PJ middle grade -_-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wau, super prírastky, väčšina taká, ktoré by som chcela, ale nemám. Hm, len už ani mne priestor nepustí :-( Ale mám iné, už pol dňa píšem chvastačku a ešte stále nie som na konci (až uvidíš tú kopu, pochopíš :-D )
    http://kmkbookworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Páni, to sú krásne hromady kníh, v dobrom závidím :D

    OdpovedaťOdstrániť