RECENZIA: Cassandra Clare - Mesto nebeského ohňa

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: City of Heavenly Fire
Počet strán: 552
Séria: Nástroje smrteľníkov
Hodnotenie na Goodreads: 4.48

Tieňolovecký svet je na nohách! Zovšadiaľ hrozí nebezpečenstvo od Sebastiana Morgensterna, potomka obávaného Valentina, ktorý chce zničiť dobré vzťahy medzi Tieňolovcami. Pomocou Pekelnej čase premieňa Tieňolovcov na tvory, v ktorých nezostane ani štipka dobra či súcitu. Mení ich na krvilačných šialencov, ktorý majú len jedinú úlohu - vraždiť. Idris sa stáva útočiskom nefilov a odchádza tam aj Clary s Jacom a ich priateľmi. Táto skupina mladých ľudí však nedokáže nečinne čakať a rozhodne sa konať. Hľadá zbraň, ktorá môže zničiť Sebastiana, no nie je to jednoduché. Predo vchádzajú do démonských dimenzií, z ktorých sa nemusia vrátiť živí. Musia sa obetovať, aby svet nepadol a nezahalila ho tma. No nik nevie, či sa im to podarí a vyhrajú boj o holý život!

Meno Cassandry Clare je v literárnom svete už dlhší čas pojem. Svojim svetom Tieňovcov uchvátila čitateľov a jej knihy sa držia v popredí rôznych rebríčkov, a tiež sa dostali na strieborné plátna. Pred vydaním šiestej knihy sa začali šíriť strašlivé informácie o smrti hlavných hrdinov a podobne, ktoré nás nútili premýšľať, ako to všetko skončí. Musím vám povedať, že ja osobne som sa nevedela dočkať. Nástroje smrteľníkov patria medzi moje obľúbené série a najradšej by som ich čítala stále dookola. Pri šiestom diele som si predstavovala všetky možné scenáre, ale aj tak som sa dočkala niečoho úplne iného. No nebola som sklamaná. Knihu som nemohla položiť, bola opäť výborne napísaná, ba dokonca je vidieť, že Cassandra sa stále vyvíja. Jej štýl je od prvého dielu vycibrenejší a menej sa opiera o nepodstatné detaily.

Postavy, ktoré v záverečnom diele stretávame sú už staré známe. Každá z nich však má niečo nové, čím upúta a prekvapí.  Môj milovaný Jace, o ktorom by som najradšej stále dookola počúvala, mal v sebe stále pochyby. Práve vďaka tomu mi ho bolo občas ľúto, pretože ja som vedela, že on to dá! Clary, tá sa mi pozdávala, myslím, že sa neustále vyvíja k lepšiemu a páčila sa mi jej odhodlanosť. Simon bol úplne v pohode, teda do určitého momentu. Následne som dookola opakovala wtf, wtf a ešte raz wtf. Magnus a Alec, tí dvaja ma nehorázne vytáčali. Oni sú moji miláčikovia a robia mi tak zle. Pre nich dvoch môžem pokojne aj zinfarktovať, len ich prosím dajte happy end! Izzy, viete čo? Tak presne takáto chcem byť! Táto ženská je jednoducho badass a bez nej by to nebolo také dokonalé. Sebastian bol proste hnusný zmrd, ktorého mi vlastne má byť ľúto, ale aj tak mi liezol na nervy. Hoci bol vlastne taký zlý, že to bolo až super. Takže k postavám som výhrady nemala, skôr ich milujem a mnohé z nich vás určite príjemne prekvapia.

Mesto nebeského ohňa bolo iné ako som čakala. No nebránilo to tomu, aby ma uchvátilo a zamilovala som si ho. Dej bol prepracovaný, postavy skvelé a od príbehu som sa nemohla odtrhnúť. Pri závere som si kládla otázku, prečo niekto porovnáva túto sériu s Twilightom. Buď som totálne mimo alebo nevidím žiadnu podobnosť. Táto séria je podľa mňa úžasná a možno som aj trošku skeptická, no svet Tieňolovcov bol úžasný a teším sa na ďalšie série, ktoré autorka chystá. Koneic považujem za veľmi vydarený, myslím, že Cassie to skvelo ukončila a každá postava sa dočkala aspoň čiastočne ukončeného konca. Preto Mesto nebeského ohňa a celú sériu preto môžem každému len vrelo odporučiť!

PS: Tešíte sa na seriál Shadowhunters? :D

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Slovartu!
Knihu kúpite napríklad aj tu!