RECENZIA: Marissa Meyer - Nejkrásnější

Autor: Marissa Meyerová
Originálny názov: Fairest
Vydavateľstvo: Egmont
Počet strán: 192
Séria: Mesačné kroniky
Hodnotenie na Goodreads: 4.06

Zlo má rôzne podoby. V ďalekej budúcnosti, kde je Mesiac obývaný a stáva sa konkurentom Zeme, sa skrýva v "osobnom kúzle". Predtým než sa kráľovná Levana zaplietla do život Cinder, Scarlet, Cres či princa Kaia, žila úplne iný život. Jej príbeh začína vtedy, keď sa zaľúbi do strážcu a snaží sa dosiahnuť, aby jej city boli opätované. Zároveň však musí cibriť svoje osobné kúzlo a ovplyvňovanie ľudí. Začítajte sa do novely, ktorá vám ozrejmí všetko nad čím ste rozmýšľali. Levana sa nedá zlomiť a ide za svojím cieľom, chce sa stať najväčšou kráľovnou Mesiaca, aká tu kedy bola.

Určite ste už počuli o Mesačných kronikách. Marissa Meyer vytvorila dokonale premyslený svet, kde čerpá z námetu známych rozprávok a príbeh zasadila do budúcnosti, kde svet vyzerá úplne inak. Prvý diel - Cinder, ktorý čerpá z Popolušky nás uviedol do neskutočne chytľavej série, ktorá si ma získala a patrí medzi moje obľúbené. Na novelu o Levane som sa veľmi tešila, keďže v prvých troch dieloch je to celkom tajomná postava. Málokto vie niečo o jej minulosti a celkovo je veľmi záhadnou. Takže pre toho, kto si užil čítanie Cinder, Scarlet a Cress, je Fairest povinnou jazdou. Ja som si to nesmierne užila, niečo také som potrebovala na objasnenie a môžem povedať, že Marissa nesklamala, pretože to bolo skvelé.

Levana je veľmi špecifická postava, ktorú je ťažké pochopiť. Jej správanie sa podľa mňa odzrkadľuje jej minulosť. Aj keď je princeznou a zdá sa, že má všetko, je to skôr psychicky labilný človek, ktorého ho je ťažké pochopiť. Pri jej postave autorka čerpala zo Zlej kráľovnej zo Snehulienky, čo bolo veľmi zaujímavé, keďže musela zapojiť veľa fantázia. Predsa len rozprávka vám až tak veľa o jej charaktere nepovie. Ďalej tu bola postava menom Evret, ktorého mi bolo vlastne celkom ľúto. Celkovo ho Levana zneužívala, čo ma mrzelo, keďže on bol veľmi dobrá postava. Tiež sme mali možnosť spoznať princeznú Winter, čo bolo skvelé, lebo ma to namotalo na záverečný diel.

Nejkrásnejší bolo skvelé doplnenie série. Jej čítanie som si veľmi užila, bolo to milé čítanie na jeden deň. Nie je to síce také perfektné ako predchádzajúce diely, ale napriek tomu sa mi to páčilo. Zaujímavé bolo to, že príbeh sa odohrával na Mesiaci, čiže je to rozdiel oproti Cinder a spol. Aj tu autorka dokázala ako skvelo píše a že jej fantázia nemá hranice. Ja ju môžem hodnotiť najlepšie ako sa dá, čiže dávam päť hviezdičiek. Zároveň sa teším na záverečný diel. Winter, ktorá čerpá zo Snehulienky vychádza na jeseň a bude záver série, ktorá nemá konkurencie a uchvátila svet.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk
Knižku si môžete kúpiť na tejto stránke