RECENZIA: Lauren Kateová - Vodopád

Originálny názov: Waterfall
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 336
Séria: Slza
Hodnotenie na Goodreads: 3.41
Hodnotenie: 2,5/5

Prvé Eurekine slzy zaplavili zem a následne ožíva bájna Atlantída. Spolu s ním aj Atlas so svojou legendárnou krutosťou. Zastaviť ho môže práve len Eureka. Ona sama však musí spoznať hranice svojich schopností a zmieriť sa s osudom. Jej hlavnou úlohou je nájsť spôsob ako zničiť Atlasa. Aby ho našla, putuje oceánom v štíte z hromového kameňa spolu s Cat, Anderom a svojou rodinou. Rozhodne sa im pomôcť tajomný príťažlivý Nositeľ rodu, ktorý sa do nej zamiloval a tvrdí, že vie kde nájsť Solóna. Keď sa k nemu dostanúm musí čeliť skaze, za ktorú môže jedine ona a jej slzy. Čelí posmechu a urážkam atlantídskych čarodejníc, ktoré nie sú práve príjemnými spoločníčkami. Eureka sa musí rozhodnúť, či sa vzdá všetkého a zachráni svet pred temným Atlasom!

Americká autorka Lauren Kateová je známa po celom svete vďaka svojej sérii Pád, ktorá sa má postupne dostať do kín. Táto séria bola celkom zaujímavá, ale nie neprekonateľná. Potom prišla Slza so perfektným námetom, ktorej prvý diel bol v pohode. Na pokračovanie som sa tešila, ale netušila som čo čakať. Avšak skončila som úplne sklamaná, Čakala som výborný román s geniálnou zápletkou, no nedočkala som sa. Námet spojený s Atlantídou sa dal skvelo využiť, pre mňa to je jedna z najzaujímavejších tém, no aj keď Slza začala celkom sľubne, Vodopád to pokazil. Zápletka bola chybná, kniha mala neskutočné množstvo hluchých miest a nevyužitého priestoru.

Ďalej postavy, tie mi prišli veľmi ploché a nudné. Eureka bola stranu po strane hlúpejšia. Jej rozhodnutia boli úplne nelogické a poviem vám, že ma nimi poriadne štvala. Bol ufňukaná, hlúpa a proste mi liezla na nervy. Ander ma tiež veľmi nezaujal, bol obyčajný a aj jeho činy boli také divné. V prvom diele bol viac v pohode, aj keď ten jeho pôvod ma furt zaujíma. Predtým bol viac tajomný, no teraz si myslím, že je čím viac sa odhalil, tým viac ma iritoval. Brooks tam takmer nebol, čo ma mrzelo. V Slze sa mi páčil. Atlas bol taký hajzlík, ale tak bol celkom v pohode, jednoducho mám rada zlé postavy.

Ak to mám zhrnúť, Vodopád ma sklamal na celej čiare. Mal obrovský potenciál, ktorý však Lauren Kate nezvládla. Ak máte trošku radi tajomno, Atlantída je perfektná možnosť. Mňa veľmi táto téma zaujíma, preto som sa do tejto série pustila. Možno nie práve náročnému čitateľovi to sadne, pre mňa to bolo rozťahané a nudné. Príbeh nemal spád a napätie. Fanúšikom Kateovej štýlu sa to môže páčiť, preto by nemali váhať a prečítať si to. Ja by som si rada prečítala pokračovanie, už len kvôli tomu, že chcem vedieť, či sa autorka poučí a ako to dopadne. O pokračovaní vám zatiaľ nič povedať neviem, ale koncom roka vychádza voľné pokračovanie série Pád s názvom Unforgiven, kde autorka vyrozpráva príbeh nášho milovaného Cama!