streda, 17. júna 2015

RECENZIA: Jana Šulková - Silnejšia ako osud

Autor: Jana Šulková
Názov: Silnejšia ako osud
Počet strán: 272
Hodnotenie na Goodreads: 4.00

Lara je čerstvá vysokoškoláčka, ktorá si užíva život a má prakticky všetko. Miluje tanec, kone a svojich priateľov. Vždy, keď má chvíľku času, sa vydá na ranč a venuje sa svojmu milovanému Robsonovi. Jedného dňa tam však stretne otravného a namysleného chalana, ktorý sa tvári akoby zožral všetku múdrosť sveta. Tento človek sa jej vryje hlboko do srdca a má problém bez neho existovať. Spoločne si užívajú jeden druhého, oslavujú mladosť a plnými dúškami nasávajú život. No v jej mladom veku sa s ňou nepekne zahrá osud. Lara sa preto rozhodne bojovať, nedokáže sa totiž vzdať bez boja. Rozhodne sa zostať silná a premôcť aj osud...

Slovenská spisovateľka Janka Šulková vám môže byť známa podľa svojej prvotiny Dievča s maskou, ktorá sa mi veľmi páčila a vrelo som ju odporúčala. Po roku vyšla autorke druhá knižka, v ktorej zakomponovala napríklad kone a prostredie ranča. Pravdu povediac, keď som sa do knižky púšťala s obavou, bála som sa, či sa mi bude páčiť. Dievča s maskou totiž bola skvelá knižka, ktorú som si naozaj užila. Počas prvých strán som bola jemne skeptická, nachádzala som také drobné chyby, ako preklepy alebo slová, ktoré mi nesedeli. Tiež som tam našla jeden možno nevýrazný detail, ktorý nedával zmysel a tiež mi vadilo, keď hlavnú hrdinku jej brat oslovoval sestra. Čo ja viem, ale mne to prišlo čudné. Avšak, napriek týmto drobným chybám som si knihu veľmi užila.

Keď sa mám vyjadriť k hlavnej hrdinke Lare, nemám veľké výhrady. Bola v mojom veku a až na niektoré rozhodnutia mi bola veľmi sympatická. Nesedeli mi síce tie jej diskotéky, ale páčila sa mi a bola to príjemná postava. Daniel bol zlatíčko, síce zo začiatku bol trochu arogantný a detinský, postupne som si k nemu našla cestu. Hlavne postupom času sa veľmi osvedčil, bol odhodlaný a mal veľké srdce. Hoci, tiež sa vedel zaťať tak, že by s ním ani Herkules nepohol. Ďalej Jožko - tak toto je ukážkový príklad skvelého kamaráta. Poviem vám, tento chlap bol skvelý, vždy Lare pomohol, čo veľmi oceňujem. K postavám vlastne nemám žiadne výhrady, boli premyslené a príjemné.

Silnejšia ako osud sa mi veľmi páčila. Druhá polovica ma chytila za srdce a každých pár strán som písala autorke, či mi to robí naschvál. Bolo to veľmi emotívne a silné. Tiež skvelo napísané, aj napriek drobným chybičkám, ktoré si všimne len pozorný čitateľ. Túto knižku by som odporučila hlavne mladým slečnám, ktoré si ju zamilujú. Ja som si ju veľmi užila, veľmi rýchle a príjemné čítanie. Vhodná na horúci letný deň, kde si ju určite skvelo užijete. Aj napriek menším výhradám si myslím, že to veľmi dobrá knižka, hlavne druhá polovica, ktorá bola veľmi vydarená. Preto sa neviem dočkať ďalšej autorkinej tvorby. Za mňa štyri hviezdičky!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.
Knižku si môžete kúpiť na tejto adrese