pondelok 8. júna 2015

RECENZIA: Guy Adams - Sherlock: Televízne prípady

Autor: Guy Adams
Originálny názov: Sherlock: The Casebook
Počet strán: 160
Hodnotenie na Goodreads: 4.42

Už viac ako storočie čitateľov uchvacuje geniálny detektív Sherlock Holmes. Steven Moffat a Mark Gatiss ho oživili v svetoznámom seriáli BBC Sherlock. Táto kniha vás oboznámi prvými šiestimi prípadmi a šiestimi epizódami, ktoré sa odohrávajú v modernom Londýne. Každá časť pozostáva z poznámok Dr. Johna Watsona, policajných správ, cestovných lístkov, útržkov a tiež vtipných komentárov medzi Sherlockom a Johnom. Taktiež umožní čitateľovi pohľad do zákulisia natáčania, výberu hercov a na úplný vznik seriálu, ktorý sa už pomaly stáva legendou. Získajte všetky informácie o seriáli, hercoch, pripravovaných plánoch, vtipné poznámky a užite si hlavne fakty, ku ktorým sa inak nedostanete. Do pozornosti hlavne dávam zápisky tvorcov a postáv, na ktorých sa určite pobavíte!

Mnohí ľudia si obľúbili seriál z dielne BBC, ktorý oživil Doylove postavy v úplne inom svetle. Najnovšia filmová podobizeň Sherlocka zobrazuje v pôvodnom prostredí. Americký seriál ho presťahoval do prostredia New Yorku. Britský seriál Sherlocka a jeho pomocníka doktora Johna Watsona presúva do súčasného Londýna. Hlavný hrdina sa považuje za detektívneho konzultanta, ktorý zosmiešňuje políciu a preberá prípady vtedy, keď oni sú bezradní a on len začína prejavovať svoju geniálnosť. Práve táto moderná podoba ma veľmi baví a seriál zbožňujem aj napriek malému počtu epizód. Predsa len nových dielov sa dočkáme málokedy, ale vždy stoja za to.

John a Sherlock, ktorý sa na rozdiel od originálu oslovujú miesto priezvisk krstným menom, sú veľmi špecifické postavy. Keďže táto kniha má skôr náučnú formu, veľmi som ocenila práve hádky formou odkazov. Skvelo pobavili a výborne oživili túto publikáciu. Dozvedela som sa mnohé zaujímavosti, o ktorých vôbec netušila. To, že sa Mark Gatiss okrem hrania Mycrofta podieľa aj na tvorbe seriálu, som nevedela. Páčili sa mi informácie o Doylovi, keďže som sa oňho nikdy nezaujímala, avšak bolo to veľmi poučné. Priznám sa, že túto knižku som čítala počas maturít a Sherlocka sme okrajovo mali aj v maturitnej téme detektívny román. Spolužiak, ktorý odpovedal, keď som si písala prípravu si ju vytiahol a skúšajúca sa ho pýtala na známeho anglického detektíva, ktorý začína na š. Miesta Sherlocka sa však dostala odpoveď Shakespeare. Mali ste vidieť ten smiech a dúfam, že to pobaví aj vás.

Osobne tento seriál považujem za jeden z najlepších súčasnosti. Dokonalý nápad perfektne korešponduje so skvelým obsadením. Benedict Cumberbatch ako Sherlock Holmes a Martin Freeman ako John Watson vytvorili dokonalú dvojicu, ktorá sa tak často nevidí. Táto kniha vám ozrejmí všetky nejasnosti a praví fans si ju užijú a prečítajú veľmi rýchlo. Všetkým vrelo ju odporúčam! A dúfam, že sa dočkáme aj podobného pokračovanie, ktorá objasní tretiu sériu a pripravované diely!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knižku si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.