RECENZIA: Dominika Ponechalová - Punková princezná sa vracia

Autor: Dominika Ponechalová
Názov: Punková princezná sa vracia
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 288
Séria: Punková princezná
Hodnotenie na Goodreads: 3.5

Karolína Ďuranová, alias Punková princezná je späť! Charlotte, ako ju prezývajú má takmer všetko. Skvelú rodinu, milujúceho priateľa, prácu, miesto v prosperujúcej kapele a priateľov, ktorí sú hviezdy hudobnej scény. Jednoducho všetko vychádza podľa plánu. No postupne sa táto "dokonalosť" začína rúcať. Jej priateľ Jakub začína tráviť až podozrivo veľa času so spolužiačkou Denisou. O Davidovi bulvárne plátky píšu samé znepokojivé informácie. A k tomu sa jej rodina obráti chrbtom a koná proti nej! Karolíne sa to vôbec, ale vôbec nepáči, preto robí, čo chce ona. To sa jej, ale moc nevypláca, lebo postupne začína každému liezť na nervy. Spamätá sa a bude to stará dobrá Charlotte?

Po siedmych rokoch vydala slovenská autorka Dominika Ponechalová pokračovanie úspešnej Punkovej princeznej. Túto knihu som čítala minimálne tridsaťkrát a stále ju zbožňujem. Neskutočne sa mi páčila a následne autorke som písala, či náhodou nepripravuje pokračovanie. Vtedajšia odpoveď bola záporná, no nakoniec som sa dočkala. Musím povedať, že som sa obávala, ako to celé dopadne. Pretože si myslím, že ak by som Punkovú princeznú čítala prvýkrát teraz, považovala by som ju za fanfiction. Avšak bola som veľmi prekvapená. Autorka značne vylepšila svoj štýl, bolo to vyspelejšie a reálnejšie. Bolo to tiež prepracovanejšie, čo oceňujem. A ďalším plusom vidím v použití vulgarizmov, ktoré veľmi sadli k príbehu.

Hlavná hrdinka Karolína, Punková  princezná, sa mi v prvom diele veľmi páčila, bola energická a neskrotná. Musím však povedať, že v druhom ma neskutočne iritovala. Bola vyslovene protivná a liezla mi na nervy. Potom sa nejako pozmenila k lepšiemu, čo veľmi oceňujem. Tiež ma hnevalo, že striedala chlapov, čo mi ku starej Charlotte nesedelo. Predtým som vážne zbožňovala Davida a to, čo sa dialo s ním tu, tak to bolo hrozné. Týmto ma autorka veľmi nahnevala, pretože mi pokazila obľúbenú postavu. Jakub bol v pohode, čo mi vyhovovalo. Ďalej chalani z kapely, boli tiež rovnakí, šialení a blázniví. Boli jednoducho skvelí, keďže v prvej časti som ich vážne zbožňovala, bola som rada, že tu to pokračovalo.

Pokračovanie Punkovej princeznej teda beriem veľmi pozitívne. Bolo to dospelejšie, zrelšie a reálnejšie. Veľmi sa mi páčilo opätovné použitie hudby, aj keď uvítala by som jej určite väčšie množstvo, keďže v jednotke toho bolo oveľa viac. Zaujímavá bola gradácia deja a vývin postáv. Mám však aj niekoľko výhrad. Čo sa mi nepáčilo, tak to bolo len niekoľko maličkostí.  Napríklad postavy, ktoré mi občas vadili, niekoľko nudných pasáží a málo hudby. Tiež sa mi nepáčila obálka, tá bola hrozná, aj keď svojou temnosťou sedela k príbehu. Celkovo to však považujem za veľmi podarené pokračovanie skvelého románu. Ak ste prvý diel čítali, odporúčam vám vrelo aj druhý. Bol iný, ale veľmi podarený a určite si ho užijete. Moje hodnotenie sú štyri hviezdičky. A teraz môžeme dúfať, že autorka vydá ďalšiu knihu skôr ako po siedmych rokoch!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu preskoly.sk.