RECENZIA: Michal Škombár - Druhá šanca

Autor: Michal Škombár
Názov: Druhá šanca
Vydavateľstvo: GD IDENTITY
Počet strán: 483
Hodnotenie na Goodreads: 3.67

Mike Hansson, ktorý má skvelú rodinu, býva v malom anglickom meste a pomerne pokojný život. Avšak trápi ho zákerná choroba a to svalová atrofia. Jeho život nie je ľahký, ale aj napriek tomu sa snaží užívať plnými dúškami. Po tom, ako prestáva dýchať sa ocitá v nemocnici, kde stretáva Toma. Ten sa stáva jeho oporou a zároveň najlepším priateľom. Po čase však prichádza so zvláštnym návrhom. Mike môže byť úplne zdravý, no musí opustiť svoju rodinu a nastúpiť na vojenskú školu v Londýne. Tá z neho má spraviť chlapa a vychovať elitného vojaka, ktorý sa stane členom profesionálnej jednotky. Títo muži pripomínajú superhrdinov, ktorí obetujú svoje životy za druhých. Avšak Mike môže stratiť to najcennejšie...

Michal Škombár, podobne ako hrdina tejto knihy, trpí svalovou astrofiou, To mu však nebránilo v napísaní jeho debutového románu, ktorý dostal názov Druhá šanca. Vložil doň mnoho autobiografických prvkov, ktoré mierne odhalili jeho problémy a zároveň tak poukázal, že spoločnosť by mala prejaviť záujem a pochopenie. Mňa veľmi zaujalo Miškovo odhodlanie napísať knihu, ktorá sa určite vydarila. Vidno, že písanie má vžité, avšak ešte stále je čo cibriť. Použil veľmi veľa opisov, ktoré mi prišili zbytočné a príbeh naťahovali. Keby tam neboli, kniha by sa čítala ľahšie a možno by bola aj viac napínavá. Príbeh mal skvelú pointu, veľmi ma zaujala predstava tajnej vojenskej jednotky, ktorá bránila nevinných. Tiež ma zaujala vidina lieku, ktorý síce nemohol dostať každý, ale pomohol tým, ktorí si to vážne zaslúžili.

Hlavným hrdinom bol Mike, ktorého mi bolo veľmi ľúto, obzvlášť kvôli jeho chorobe. Avšak prišiel mi ako veľmi silný, odhodlaný, milý a priateľský hrdina. Zároveň bol inteligentný, nad svojimi činmi vždy uvažoval, čo sa mi celkom pozdávalo. Veľmi ma zaujalo jeho vyliečenie, pretože to z neho spravilo chlapa a bol príjemnou postavou. Občas mi prišiel trošku nerozhodný a ukecaný, čo mi mierne liezlo na nervy. Ale mal zaujímavý životný príbeh, ktorý pekne gradoval. Z vedľajších charakterov sa mi páčil Tom, prišiel mi ako skvelý človek a úžasný priateľ. Veľmi sa mi nepáčil Charles, ktorý mi ako postava veľmi nesedel, bol strašne ukecaný a rozlietaný, čo ma neskutočne iritovalo.

Druhú šancu považujem za vskutku dobrú prvotinu. Má príjemný spád, zaujímavé napredovanie a myslím, že môže zaujať. Trošku mi vadilo množstvo opisov, ktoré príbeh robili nudnejším, ako v skutočnosti bol. Tiež mi vadilo, že autor neskracoval mená, z Charlesa by bol Charlie a Raymonda Ray, myslím, že ku anglickému prostrediu by to prišlo reálnejšie. Avšak pozdával sa mi námet tajnej jednotky, život v nej a tiež prostredie. Zaujímavá bola gradácia a akčnosť niektorých scén. Pozitívne beriem silu priateľstva a lásky k rodine, ktoré autor perfektne vykreslil. Celkovo to hodnotím kladne, aj keď je čo zlepšiť, ale verím, že druhý a tretí diel tejto trilógie budú skvelé a ja sa na ne náležite teším. Ak máte radi netradičné knihy, skúste Druhú šancu. Verím, že vás osloví!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorovi.

Pozrite si trailer k tejto knihe! :)