streda 27. mája 2015

Čo je nové?

Posledných pár mesiacov blog poväčšine stál. Môžem to zvaliť na prípravu na maturitu, čo je vlastne pravda, ale zároveň som bola lenivá. Potzvrdzujem, že som sa ale učila dosť veľa a papiere boli vašde! Ani čítať sa mi moc nechcelo, takže keď som mala voľnú chvíľu pozerala som nejaký seriál alebo len bezdôvodne čumela do Facebooku. V marci som prešla písomnou časťou maturitnej skúšku z anglického a slovenského jazyka. Z tejto časti som mala dobrý pocit, aj keď som čakala vyšší výsledok zo slovenčiny. Predsa len, 71,9 % nie je nič moc, môžem to odôvodniť tak, že mi niektoré otázky jednoducho nesadli. Z angliny to tiež mohlo byť aspoň o percento vyššie, pretože som dosiahla 84% a číslo 85 by mi pomohli pri prijatí na VŠ Mateja Bela. Ale na B2 to je celkom v pohode.

Potom som mala trošku voľna, následne ale prišli praktické maturity, ktoré boli čistá bifľovačka. Na obchodnej akadémií praktické znamenajú ručné účto, žiadosť do zamestnania po anglicky, administratívna korešpondencia, účtovanie v programe, Access a Excel. Ja som z účtovníctva som absolútne vymletá a ak som chcela prejsť, musela som sa veľa naučiť. Nakoniec som to zvládla na 82%, čo bolo fakt super a toto ma vážne potešilo. Nakoniec prišla na rad ústna časť. Ekonomika bolo biflenie tiež, lebo ju z duše nenávidím. Podarilo sa mi vytiahnuť si odbytové hospodárstvo, čo je jediná téma, ktorú som nevedela, lebo mi od hlavy nešla. Nakoniec som si vybojovala dvojku. Angličtiny som sa nebála, tam som sa ešte smiala so skúšajúcimi. Proste sme si poklábosili a ešte som aj vedúcej komisie rozprávala o výlete do Anglicka. Slovenčinu som myslela, že dám ako nič. Odpovedala som v pohode, ale nebola som spokojná. Z oboch som však nakoniec dostala jednotky. Tento týždeň sme mali ozveny, kde som dlho nepobudla, lebo som ochorela, ale aj za tú krátku chvíľu sme sa poriadne zabavili.

Teraz mám pred sebou prijímacie skúšky. Podala som si prihlášky na viaceré školy v odbore prekladateľstvo anglického jazyka v kombinácií s iným jazykom. Najviac by som chcela ísť do Bratislavy, takže musím zvládnuť prijímačky a dostať sa tam. Potom sa začína krásne leto! Budem čítať, pracovať, chudnúť, čítať, užívať, cestovať, zrazovať a čítať! V pláne mám ďalší šialený zraz, výlet do Prahy a čítanie množstva kníh! Tiež sa chcem povenovať blogu. zrecenzovať knihy, zapojiť sa do tagov a pridávať pravidelne príspevky! Dúfam, že sa vám takéto moje kecanie od veci aspoň trošku páčilo. Najbližšie sa môžete tešiť na recenzie kníh Arkádia: Precitnutie a Sherlock: Televízne prípady. Koncom týždňa bude chvastačka, ktorá bude strašne veľká. Avšak neviem, či bude mať formu videa alebo obyčajné článku. Rozhodnite vy a dajte mi vedieť v komentároch.

PS: Na facebooku vás je už cez 300, za čo vám veľmi  pekne ďakujem! :*

13 komentárov:

  1. Gratulujem k tej maturite! :) Prijímačky nejako zvládneš. :) šialený zraz hovoríš? :D takže si mám šetriť čas a peniaze hej? :D A tú chvastačku vo forme videa!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, prijímačky musím dať. A zraz bude, zorganizujem a čakám ťa! :D Video teda :D

      Odstrániť
  2. Aj ja sa pripájam ku gratulácii a prajem ti aby si sa dostala na tvoju vysnívanú školu do Bratislavy a chvastačku by som rada videla vo forme videa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Simi, dúfam, že to vyjde :)
      a bude teda video, ak ma nezradí zdravie :)

      Odstrániť
  3. Pridávam sa ku gratulácií k maturite :-) A chvastačky radšej čítam, vo videu mi chýbajú fotografie, na ktoré môžem čumieť aj 5 minút a ticho (ok, hnusne) závidieť :-D
    (http://kmkbookworld.blogspot.sk/)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ale prosimťa! Bratislava! Hlavné mesto! To sa už nenosí, nie? :D :D Maturita klobuk dole :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale mňa to tam láka :D
      Ďakujem moja a čakám ťa na zraze ;)

      Odstrániť
  5. No vidíš, gratulácia :D A z anglickej maturity máš lepší výsledok ako ja, to už skúšky budú okej a v septembri sa vidíme :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D hádam hej, potom ťa volám na kávu :D

      Odstrániť
  6. Kika aj ja ti gratulujem k maturite :). A chvastačku sprav určite vo forme videa, veľmi sa na ňu teším.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Gratulujem :) je to super pocit, mať konečne prázdnu hlavu :D a tie plány na leto :D ja mám podobné :D len ich musím stihnúť počas júna :D

    OdpovedaťOdstrániť