RECENZIA: Kass Morgan - 21. deň

Autor: Kass Morgan
Originálny názov: Day 21
Počet strán: 264
Séria: The 100
Hodnotenie na Goodreads: 3.78

Už stovky rokov nik nevkročil na katastrofou zničenú Zem. Obyvatelia Archy si mysleli, že zostali sami. Stovka mladých väzňov na Zemi prežila už tri týždne, ale v tom sa stalo niečo neočakávané. Na území, ktoré by malo byť už storočia pustinou sa zjavili tí, ktorú povrch Zeme nikdy neopustili. Prichádza nová hrozba - pozemskí. Clarke a Bellamy pátrajú po stratenej Octavii a sledujú tajomné stopy. Cestu im skrížia nástrahy matičky prírody. Wells sa pokúša ochrániť bývalých väzňov a pripraviť ich možný boj o život. Späť na Arche sa Glass pokúša rozhodnúť medzi životom či láskou. Naši hrdinovia musia bojovať o holý život, začítajte sa do ich strhujúceho príbehu!

Už dve série v americkej televízii CW zaznamenáva úspech seriál The 100. Boom, ktorý okolo tejto show vznikol prenikol takmer do celého sveta. Obľubu si získali aj knihy, na základe ktorých je postavený. Druhý diel vyšiel už v priebehu vysielania, je teda zreteľné, že autorka využila niekoľko momentov, ktoré divák už poznal. Pokračoval tam, kde ten prvý skončil a ťahal dej ďalej. Bolo to celkom zaujímavé, aj keď som čakala trošku viac akcie. Tiež som našla niekoľko prázdnych miest. Avšak nebolo to kritické, autorka vložilo mnoho zvratov a skvelých pasáži. Tiež sa tu vyskytujú aj iné postavy a príbeh sa odoberá iným smerom než seriál, čo považujem sa pozitívum. Zaujímavý je tiež Morganovej štýl tvorby, ktorý nie je na zahodenie a má celkom veľký potenciál.

Musím priznať, že väčšina postáv tejto knihy mi bola veľmi sympatická. S Clarke a Bellamym sa stretávame v seriáli, kde patria medzi moje obľúbené postavy. Tu sa ich prejavy líšia, ale vedeli si ma získať. Zaujímavé boli ich pohľady do minulosti, ktoré čitateľovi predstavili viac život na Arche. Glass je tá, ktorá zas nie je známa, ale je celkom príjemnou hrdinkou, aj keď niekedy by som ju najradšej zaškrtila. Wells mi bol sympatický, čo je zvláštne, lebo v seriáli mi neimponoval. To beriem ako ďalšie plus. Okrem hlavných hrdinov nám boli priblížené aj ďalšie postavy, ktoré dej oživili, čo sa mi veľmi páčilo. Nebol to obohraný stereotyp, takže aj to spestrilo celkový pohľad na knihu

21. deň považujem za celkom vydarené pokračovanie. Príbeh sa posunul ďalej, rozšíril obzor čitateľa a viedol ho na vyššiu úroveň. Ako človeka, ktorý si vie nájsť na čítanie aj lepšie knihy, by som to mohla ohodnotiť ako priemernú dystópiu, ktorá však môže zaujať zaujímavou témou. Autorka ma celkom dobrý štýl a taktiež skvelo vyvinutú fantáziu, ktorá celú sériu presúva do vyššieho levelu. Určite by som sa rada pozrela aj na ďalší diel, ktorý v origináli vyšiel vo februári s názvom Homecoming a som zvedavá, ako to pôjde ďalej. 21 deň bol jednou z výnimočnejších dystópií šedého priemeru, takže ho môžem ohodnotiť štyrmi hviezdičkami.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvo preskoly.sk