RECENZIA: Carey Heywood - Ona

Autor: Carey Heywood
Originálny názov: Her
Vydavateľstvo: Galatea
Počet strán: 224
Séria: On (#1)
Hodnotenie na Goodreads: 4.01

Will Price a Sarah Millerová. On a Ona. Dvaja zaľúbenci a najlepší priatelia v jednom. Strávili spolu svoje najkrajšie roky, až pokým jeden k druhému nezačali cítiť niečo hlbšie. Niečo také, čo všetko zmení. Cit menom láska otočila ich životy o tristošesťdesiat stupňov. Spoločne si užívajú dni plné toho druhého, až kým v jednu noc Sarah z ničoho nič bezdôvodne zmizne. Will ju hľadá, až zistí, že odišla k strýkovi a nemá v pláne sa vrátiť. On však na ňu nezabúda. Roky utekajú a Sarah sa musí vrátiť domov na svadbu svojho brata. Will letí domov tiež a v lietadle stretne lásku svojho života. Preto sa ju rozhodne získať späť a už sa jej nevzdá!

Carey Heywood sa na českom a slovenskom knižnom trhu predstavila svojím románom On, ktorý dostal celkom dobré hodnotenia a čitateľov rozhodne oslovil. Tri mesiace na to si pre nás vydavateľstvo Galatea prichystalo preklad druhého dielu, ktorý hovorí rozpráva príbeh z pohľadu Willa. Ten prvý bol písaný z pohľadu Sarah a knihe sa striedali kapitoly z dvoch časových rovín. V tomto románe však dochádza k zmene. Príbeh postupuje chronologicky a sú pridané aj ďalšie scény, čiže autorka posunula román ďalej a ukázala čitateľom blízku budúcnosť hrdinov po konci prvého dielu. Práve toto na tejto knihe oceňujem, pretože autorka zapojila iné prvky a nebolo len nudné opakovanie. Dej tým bol oživený a zaujímavejší, čo je beriem ako pozitívum

V prvom diele sme mali možnosť spoznať vo väčšom množstve Saru, jej vlastnosti a život. Tu sme sa skôr stretli so životom Willa, jeho zážitkami, dospievaním a vzťahmi. Celkovo sa mi ako postava páčil, mal celkom zaujímavý život a nebol nudný. Bol inteligentný, vtipný, starostlivý, nebál sa ísť za svojím, aj keď tým mohol niekoho ohroziť. Nebol však nejako špeciálny, čo mi chýbalo pri tejto knihe bolo to, že v prvom diele bolo viac spomenuté jeho umelecké cítenie, tu to bolo len okrajové. Nie je to veľmi podstatné, ale mne to chýbalo. Sarah bola fajn, nie je čo porovnať, keď pri nej k vývinu nedošlo, čo nie je chyba, pretože jej potenciál bol použitý druhej knihe. Páčilo sa mi, že sa nám viac predstavil Paul s Christinou, tiež zákulisie ich vzťahu a svadbu, pretože boli veľmi sympatickí.

Ona je naozaj podarené kniha, ktorú považujem za zaujímavú oddychovku. Číta sa veľmi ľahko a jednoducho, čo je skvelé pozitívum, ak hľadáte príjemnú jednohubku. Carey Heywood napísala zaujímavý romantický príbeh plný zvratov, ktorý si nájde svoje plusy a mínusy. Za pozitíva považujem jasnosť príbehu, humor postáv či ľahkú čitateľnosť. Medzi negatíva musí zaradiť hluché miesta a nedotiahnuté momenty. Ona a jej čítanie sa mi však páčilo a knihu som si naozaj užila. Na záver jej dávam tri a pol hviezdičky a vy po nej v kníhkupectve určite siahnite.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Galatea