sobota, 20. decembra 2014

Naše teta pečě léta na Vánoce vánočku aneb Vianočné všeličo


Keď sa pozriete do kalendára, môže vás zaraziť dátum. Dvadsiaty december a to znamená, že Vianoce sú za dverami. Okrem detskej radosti sa vám určite vybavia stresy s prípravami rôznych tradičných pochúťok či obdarovanie blízkych. Pre študentov to je tiež čas vytúžených prázdnin a pre pracujúcich aspoň pár dní oddychu bez zbytočného stresu. Pre mňa to je obdobie, kedy chcem dobehnúť, čo som počas školy nestihla, oddýchnuť si a užívať si s priateľmi. Bohužiaľ posledných pár týždňov bolo pre mňa neskutočne hektických a mnoho vecí som zanedbávala, čo ma mrzí. 

Predvianočné obdobie adventu však nás veselo pripravuje na sviatky. Určite poznáte to, že učitelia si pred Vianocami snažia napísať čo najviac písomiek a dohnať skúšania, lebo vedia, že po takom dlhom voľne sa vrátime úplne vygumovaní. Tak toto mi zabralo naozaj veľa času, ale tiež aj nejaké tie vianočné vystúpenia. Každoročne vystupujeme na rôznych akciách, a hoci ich bolo tento rok menej, aj tak ma unavili (ale aspoň som neochorela). Napríklad už druhýkrát sme boli spievať vo väzení, čo bolo naozaj veľmi... zaujímavé. Viac vám radšej neprezradím...

A čo ten zhon okolo darčekov. Mnohí ľudia zabúdajú na pravý význam Vianoc a naháňajú sa skôr za nimi. Priznám, že občas medzi nich patrím aj ja. Nájsť ten správny darček dokáže zabrať hodiny. A priatelia či rodina dokážu byť vyberaní a preto hľadám práve to, čo mi vykúzli úsmev na perách. Áno, kúpim aj tie také klasické, je totiž naozaj ťažké kúpiť niečo originálne pre ocina či maminu, ale viem, že aj tento malý prejav vďaky ich poteší. Rovno vám poviem, že všetci, ktorí odo mňa dostanú balíček si tam nájdu knihu. Vďaka prehľadu o rôznych žánroch toto našťastie nie je problém a nájdem tú správnu knihu. 

Ďalšou sviatočnou zastávkou sú rôzne dobroty. Ja každoročne slúžim ako hlavný ochutnávač, pretože variť a piecť neviem, ale vždy si rada pochutím. Neviem ako u vás, ale u nás sa vždy vypeká a varia sa hotové pochúťky. Šaláty, rolády, rezne, kapustnica a neviem čo všetko ďalšie. Ale viem, že mi to chutí a hneď po Vianociach môžem ísť naspäť do fitka. Neviem ako u vás, ale celá naša vzdialená aj blízka rodina vypeká, vypeká a vypeká. Ja to radšej ani nechcem vidieť, lebo už len z toho pohľadu by som mala o päť kíl viac. A potom už len okoštujem a som v siedmom nebi. 

Poslednou zastávkou, ktorú rozoberiem sú tri známe vianočné sviatky - Štedrý deň, 1. a 2 sviatok vianočný. Keďže doma sme všetci veriaci, povinne k týmto dňom patrí návšteva kostola. Samozrejme so zborom aj na Štedrý deň spievame, takže aj v tento deň poriadne vymrznem, lebo sa stretávame skorej. Potom však večer dochádza k vytúženej večeri a darčekom. Každý knihomoľ, ktorým patrím aj ja, si pod stromčekom nájde nejakú tú knihu. U mňa to tento rok bude naozaj bohaté, približne takých 6 kníh. Ale tiež aj nejaké iné veci, určite to nie je len o knihách.

Na záver by som vám chcela popriať šťastné a veselé Vianoce, veľa rodinnej pohody, úspechu, radosti a lásky. Hlavne kníh ;)

4 komentáre:

  1. Mě ten stres okolo svátků vůbec nevadí a vlastně to ani nevnímám, pro mě je víceméně celý prosinec takový pohodový. Nám právě naopak učitelé už žádné testy nadávají, nebo je aspoň všechny přemluvíme a vymlouváme se právě na svátky. Nechci sice vidět tu hromadu testu po novém roce, ale to nevadí :D Ochutnávač cukroví jsem taky, ale to mi vůbec, ale vůbec nevadí :D Já mám jídlo moc ráda, takže jsem spokojená. A s dárky si taky hlavu nelámu. Většinou to mám už v září vymyšlené, takže potom už jenom kupuji. Takže to chce hlavně klid. Na závěr - i tobě krásné, šťastné a veselí Vánoce :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Stres na Vianociach neznášam preto darčeky kupujem na začiatku decembra lebo keď vidím ako sa ľudia blaznia v obchodoch tak ma s toho akurát kvalitne poráža. Do školy už nechodím ale veľmi dobre si pamätám na veľa testov ktoré sme mali písať ale nakoniec sme učiteľov ukecali :DČo sa týka vypekania koláčikov tak to ten rok nebude pretože ja a pečenie nejde veľmi dokopy a kvôli rodinným problémom sme nemali ani čas ani chuť vypekať takže tento rok sme si dali objednať koláče. Kika prajem ti krásne Vianoce a bohatého Ježiška :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásny príspevok :) Prajem ti šťastné a veselé!(a plné kníh :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Stres k Vianociam patrí, no každý ho berie inak. Niekomu sa taký stres aj páči. :D Osobne nemám taký veľký stres. Milujem Vianoce a všetko s nimi spojené.
    Aj u nas na škole to bolo drsné, samé písomky a skúšania, ani čítať som nestíhala. Cez Vianoce chcem čo najviac prečítať heh.
    Krásne Vianoce prajem(e) :)

    OdpovedaťOdstrániť